NASDAQ OMX

10.5.2017 11:00 | NASDAQ OMX

PRESSINFORMATION
10 maj 2017

EJ FÖR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, TILL NYHETS­DISTRIBUTÖRER I USA ELLER FÖR SPRIDNING I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING SKULLE VARA OTILLÅTEN ENLIGT TILLÄMPLIG LAG.

Erbjudandet i Integrum AB (publ) kraftigt övertecknat

Integrum AB (publ) ("Integrum" eller "Bolaget") har slutfört erbjudandet till marknaden att teckna B-aktier i Bolaget om totalt 27 MSEK ("Erbjudandet"), fördelat på en nyemission om 22 MSEK ("Nyemissionen") och en övertilldelning om 5 MSEK ("Övertilldelningsoptionen").

Intresset att delta i Erbjudandet har varit mycket stort och tecknades till omkring 200 procent. På grund av det stora intresset har tilldelning av B-aktier skett till omkring 700 nya aktieägare.

Integrum offentliggjorde den 24 april 2017 styrelsens beslut att ansöka om listning av Bolagets B-aktie på Nasdaq First North och att i samband med detta genomföra Erbjudandet. Erbjudandet omfattade totalt 1 350 000 nyemitterade B-aktier fördelat på 1 100 000 B-aktier i Nyemissionen och 250 000 B-aktier i Övertilldelningsoptionen.

Antalet aktier ökar från 6 960 000 B-aktier till 8 310 000 B-aktier genom Erbjudandet. Utspädningseffekten för befintliga aktieägare efter Erbjudandet är 15,1 procent avseende aktier och 9,2 procent avseende röster i Bolaget.

Erbjudandet innebär att Bolaget tillförs omkring 700 nya aktieägare. Teckningsperioden för Erbjudandet löpte ut tisdag den 9 maj 2017. Ett antal investerare hade innan teckningsperiodens början åtagit sig att teckna B-aktier i Nyemissionen motsvarande 11,2 MSEK eller cirka 50,9 procent av Nyemissionen.

Styrelsen i Integrum har, i samråd med Erik Penser Bank, beslutat om tilldelning av B-aktier i Erbjudandet, varvid målet har varit att uppnå en god spridning av B-aktien för att möjliggöra en regelbunden och likvid handel på Nasdaq First North samt att uppnå en önskad strategisk ägarbas. Besked om tilldelning erhålls i form av en avräkningsnota. Information kommer inte att skickas till dem som inte tilldelats B-aktier.

Efter att Erbjudandet har registrerats hos Bolagsverket kommer Integrum ha totalt 640 000 A-aktier och 8 310 000 B-aktier utesåtende. Aktiekapitalet kommer i och med Erbjudandet att öka med totalt 94 500 SEK till 626 500 SEK.

"Väldigt glädjande med det stora intresse vi mött och vi välkomnar alla nya aktieägare. Nu ska vi accelerera vår tillväxt och etablera Integrum som en större internationell aktör och förstärka positionen som ledande inom ortopedisk osseointegration", säger Jonas Bergman, VD i Integrum.

Rådgivare
Söderlind & Co AB är finansiell rådgivare och Setterwalls Advokatbyrå AB är legal rådgivare i samband med Erbjudandet. Erik Penser Bank AB är Bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som Integrum AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 maj 2017 kl. 11.00 CET.

För mer information, v.v. kontakta:
Jonas Bergman, VD
Email: jonas.bergman@integrum.se

Om Integrum AB
Integrum är ett medicintekniskt bolag som utvecklar och marknadsför system för skelettförankrade proteser. Med över 400 operationer genomförda i tolv länder och efter att ha verkat i marknaden i snart 20 år bedömer sig Bolaget ha en världsledande ställning inom området. Integrums innovativa OPRA implantatsystem bidrar till att förbättra livskvaliteten för amputerade världen över. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB och nås på 08-463 8000.

Viktig information
Offentliggörande och distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag och personer i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Integrum.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd förutsätter att ytterligare åtgärder företas utöver vad som följer av svensk rätt eller där detta skulle strida mot lagar eller regleringar i det landet. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") i dess nuvarande lydelse eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner.

Source: Integrum AB via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

TGS and PGS Announce Fourth 3D Seismic Project Offshore Eastern Canada26.5.2017 07:50

ASKER, Norway, May 26, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TGS and Petroleum Geo-Services ("PGS") announce the fourth 3D seismic project offshore Eastern Canada for 2017. Long Range 3D will comprise approximately 9,100 km2 of 3D GeoStreamer® data in the Eastern Newfoundland region. The survey covers open acreage which will be included in the November 2018 licensing round under Newfoundland and Labrador's Scheduled Land Tenure system. Following completion of these surveys, the jointly-owned library will have more than 175,000 km of 2D GeoStreamer data and 28,500 km2 of 3D GeoStreamer data. An expansive well log library is also available in the region, along with advanced multi-client interpretation products that will improve play, trend and prospect delineation. "With four 3D projects now committed for 2017 this will be our most active year ever in Newfoundland and Labrador. E&P companies are continuing to prioritize this region in their exploration strat

Mandalay Resources Corporation går ut med slutförande av reviderat Återköpserbjudande och begäran om medgivande gällande 5,875 % säkerställda utbytbara skuldebrev25.5.2017 13:46