Erfaren skånsk kreatörduo till Consid

Den framgångsrika kreatörduon Jenny Milewski och Lia Eriksson, från Skåne, rekryteras till it- och kommunikationsföretaget Consid. Med över 50 års gemensam erfarenhet ska duon stärka Consids CX-erbjudande.

–I dagens värld av snabba digitala budskap och interaktiva textbaserade upplevelser är språket och berättelserna viktigare än någonsin. Det känns fantastiskt att få använda min formuleringsförmåga på det här sättet, säger Jenny Milewski.

Jenny Milewski, bosatt i Hjärup, debuterade som författare 2012 med den kritikerhyllade skräckromanen Skalpelldansen. För Jenny Milewski är det strategiutveckling och vassa formuleringar som är den stora passionen. Hon har arbetat som copywriter och strateg på ett antal byråer i Östergötland och Malmö och är en uppskattad föreläsare inom skrivande och storytelling.

Lia Eriksson, Malmö, utgör den visuella delen av kreatörparet och har många års erfarenhet som art director och kreativ ledare. Hon kommer närmast från en roll som creative director på Nordic Morning.

–Jag ser verkligen fram emot att ta min kreativitet, erfarenhet och vilja att pusha gränser till ett nytt sammanhang. Jenny och jag har länge pratat om att teama upp på heltid och göra mer av det vi tycker är grymt kul – att bygga fantastiska varumärken tillsammans, säger Lia Eriksson.

Duo kommer att vara baserad i Malmö, men dela med sig av sin kompetens och erfarenhet med kunder och kollegor inom hela Consid.

–Jag anser att byråer som vill överleva och frodas i framtiden måste arbeta friktionsfritt och sömlöst i synergin mellan teknik, affär, användbarhet, upplevelse och kommunikation. För att lyckas med detta består våra team av strateger som är lika kreativa som kreatörerna är tekniska. Vi är otroligt glada att Lia och Jenny valt att komma till oss på Consid, som en del av vår satsning på seniora nyckelpersoner, säger Douglas Lindewall, VD på Consid Communication.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag och erbjuder helhetslösningar inom it, affärsutveckling och kommunikation. Nio år i rad har Consid utnämnts till Gasellföretag av Dagens Industri. För helåret 2021 omsatte Consid 1,5 miljarder kronor och anställde över 400 medarbetare. Consid finns på 37 orter i Sverige och Norge.

Fotograf: Åsa Sjöström

Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helheltslösningar inom it, affärsutveckling och kommunikation. Consid grundades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och finns idag på 37 orter i Sverige och i Oslo, Norge. Företaget omsatte år 2021 över 1,5 miljarder kronor och går i år mot det starkaste året någonsin.