Eric Gadd tar över Hamburger Börs i höst med egen show!

Förra året firade Eric Gadd 30 år som artist och nu är det äntligen dags att debutera med en egen show. Den 13 september är det urpremiär för OMG på Hamburger Börs i Stockholm, en glorifierad konsertupplevelse där Gadd ackompanjeras av Sveriges musikerelit. Eric kommer att bjuda på låtar från hela sin gedigna repetoar. En helkväll, inkluderat en Dinnerclubmeny signerad artisten själv samt en 90 minuters soulshow med ös från början till slut, utlovas. Biljetterna släpps den 19 mars.

2Entertain - part of Moment Group

Sveriges okrönte soulkung Eric Gadd firade i fjol 30 år som artist med att bland annat släppa två helt nya singlar på egen label; ”Stay away från mig” och ”Önskar att du ser”. Att Eric är en extremt uppskattad liveartist är ingen hemlighet men nu tar han steget vidare och flyttar in på Hamburger Börs i höst för att bjuda på en helt egen show. Och till skillnad från andra artister, som väljer att göra en show där man berättar sitt livs historia, så kommer Gadd fokusera på musiken och skapa ett party där besökaren dansar från att hen kliver in på Börsen tills att hen är redo för hemgång.

- Det här är ingen ”story of my life” utan snarare en musikalisk resa genom min karriär, med betoning på musik. Har man varit på mina konserter tidigare känner man igen sig men här pushar vi det lite extra. Förhoppningen är att publiken ska ställa sig upp och dansa från första sekund, hälsar Eric.

Med sig på scenen har Eric ett fullt band, med blås, bestående av några av Sveriges absolut mest erfarna musiker. Tillsammans med dem kommer han framföra låtar från hela sin låtskatt och kanske till och med hylla någon av sina gamla idoler.

Den 13 september är det premiär för OMG så knyt på dig dansskorna!

Eric Gadd Spotify

Instagram @ericgadd

Eric Gadd Facebook

Biljetter
Biljetterna släpps den 19 mars kl 10:00, för mer information vänligen besök www.showtic.se

Pressbilder

”OMG” presenteras av 2Entertain, i samarbete med Blixten & Co.

Exekutiv Producent: Mikael Gordon-Solfors
Projektledare:Sandra Wester email: sandra.wester@2entertain.com

För kontakt med Eric Gadd vänligen kontakta:

Sandra Nordin, Blixten & Co, sandra@blixten.se, 0706-973959

Kort om Eric Gadd
​Eric Gadd debuterade med plattan Hello! 1987 och har sedan dess släppt ytterligare elva studioalbum. Mannen bakom klassiker som Bara himlen ser på, Do You Believe in Me, Why Don’t You, Why Don’t I och Vi kommer aldrig att förlora, har Grammisbelönats tre gånger, sålt guld- och platinaskivor både dubbelt och trippelt.

Han är en uppskattad liveartist som uppträtt live närmare 4 000 gånger. Utöver konstant turnerande var Eric Gadd en av de första artisterna som spelade på Restaurang Strandvägen 1, fem kvällar i veckan under en hel månad.

Eric Gadd - diskografi
1987 - Hello!
1989 - Hurra, du lever! Pang, du är död!
1991 - Do you Believe in Gadd? (Platina)
1993 - On Display (Platina)
1995 - Floating (Platina)
1997 - The Right Way (Trippel Platina)
1999 – Spirit (Platina)
2002 - Life Support (Guld)
2006 - Eric Gadd (Guld)
2008 - Stockholm står kvar men jag ligger
2010 - Rise Up!
2013 - Fiende Eller Vän

______________________________________________________________________________________

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.