Erik Sellström från Gemla vald till Visions förbundsstyrelse

Vid Fackförbundet Visions förbundsmöte den 24-26 september, valdes Erik Sellström till förbundsstyrelseledamot för kommande fyra år. Han arbetar som kommunikationsstrateg i Region Kronoberg.

-Jag är glad för förtroendet att få vara med och leda vårt förbund. Visions 199 000 medlemmar och 13 000 förtroendevalda runt om i landet ska vara med och driva utvecklingen mot ett bättre arbetsliv. Tillsammans är vi en kraft för framtiden, säger Erik Sellström.

Vid förbundsmötet togs beslut om Visions inriktning och gemensamma mål för kommande fyra år; att Vision ska få fler medlemmar för att öka i facklig styrka och bli en kraft för framtiden.

För ytterligare kommentarer:

Erik Sellström: erik.sellstrom@fv.vision.se eller 0704-800 590

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, regioner och kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 199 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Pressinbjudan: Hearing om att stärka det brottsförebyggande arbetet19.10.2020 14:18:51 CESTPressmeddelande

Fredagen den 23 oktober bjuder nio fackförbund in representanter för regering, myndigheter, kommuner och forskning till en gemensam hearing om det brottsförebyggande arbetet. Medarbetarna i samhällsbärande yrken spelar en viktig roll i det brottsförebyggande arbetet. Men uppdraget behöver förtydligas och prioriteras av politiker och arbetsgivare för fungera mer effektivt. Målet med hearingen är att diskutera hur vi kan förbättra förutsättningarna att lyckas med brottsbekämpningen.

Pressinbjudan: Hearing om att stärka det brottsförebyggande arbetet19.10.2020 13:55:42 CESTPressmeddelande