Erik Söderberg vald till ny förbundsordförande i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet har fått en ny förbundsordförande. Vid förbundsmötet den 17 maj valdes 39-årige Erik Söderberg till ny ordförande och han tar över efter Jan Johnsson som haft posten i fyra år. -Väldigt roligt och inspirerande. Korpen står för ett inkluderande och är det kompletterande förbund som idrottsrörelsen behöver, säger Erik Söderberg.
Erik Söderberg, ny förbundsordförande i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet.

Den nye förbundsordföranden i Korpen arbetar idag halva yrkestiden som forskare och doktorand på Göteborgs universitet och andra halvan som verksamhetsrevisor. Dessutom är han ledamot i Riksidrottsstyrelsen. Erik har lång och bred erfarenhet inom idrottsrörelsen, framförallt har han lyft fram barn- och ungdomsidrotten och var länge ordförande i Skolidrottsförbundet.

-Jag är väldigt glad över att Erik valts till vår förbundsordförande, säger Eva Bjernudd som är generalsekreterare på Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet. Han har precis rätt profil för att ta vår stora organisation in framtiden och befästa vår redan starka position inom motionsidrotten.

Erik Söderberg, ny förbundsordförande i Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet.

Visst är det betydligt roligare att sporta och motionera när du gör det tillsammans med andra? Här hos oss i Korpen finns det mängder med sätt att engagera och aktivera sig. Vår historia sträcker sig mer än 75 år tillbaka i tiden och idag är vi ett rikstäckande, modernt motionsidrottsförbund som kan erbjuda runt 100 olika typer av motionsaktiviteter.