Esportlandet.se - når nya höjder under pandemin

Den pågående coronapandemin har knappast undgått någon. När traditionella sport- evenemang ställs in runt om i världen med anledning av viruset har många sportfans istället vänt sig till esport.

Medan stora sportevenemang fortfarande ligger på is på grund av pandemin, äger de flesta matcher numera rum online, vilket betyder att ingen behöver sätta sig själv i riskzonen för att fortsätta spela. Esportens digitala karaktär gör detta oerhört smidigt och som ett resultat är det i stort sett den enda idrottsgren som fortfarande sker regelbundet. Detta har lett till att många fans som normalt skulle satsa på mer traditionella sporter numera vänder sig tillesportvärlden, och som ett resultat ser spelsajter en enorm ökning av esport betting

Med alla olika esportsajter som finns på den svenska marknaden kan det vara svårt att vet var man ska vända sig. Då kan det vara en god idé att ta hjälp av extern vägledning. Esportlandet.se är en svensk sajt som drivs av ett team med lång kunskap av esportsindustrin. Målet med hemsidan är att hjälpa spelare att hitta rätt information och sajten presenterar allt ifrån de senaste speltipsen, nyheterna, analyserna till läsvärda guider och recensioner inom esport sverige

Sedan mars månad har Esportlandet.se haft ett stort uppsving av besökare på sajten.

Förutom en stor ökning av besökare på sajten har vi märkt en ökning av nya spelare som registrerar sig hos spelsajter och utnyttjar välkomstbonusar. Utan tvekan har bristen på traditionella sporter fått fler fans att överväga esport. Många fans av traditionell sport har nu blivit utsatta för spänningen av esport för första gången, och förhoppningsvis gillar de vad de ser och kommer att hålla sig kvar”, säger pressansvarig på Esportlandet.se

Tittandet på Twitch.tv ökar

Twitch hör till en av de vanligaste plattformarna för att titta på esport. Enligt uppgifter frå

Twitchtracker har tittandet på Twitch.tv ökat med 19.9% under vecka 12 tidigare i år.

Under januari månad i åhade Twitch.tv som mest 2 422 000 samtida tittare. Under mars månad ökade siffran meddrygt 35% och sajten hade 3 261 000 tittare samtidigt.

Pressansvarig:

Markus Bergman

Företagens IT säkerhet är mer hotad än någonsin när personal i större utsträckning jobbar hemma10.7.2020 13:13:06 CESTPressmeddelande

Många företag saknar helt eller delvis skydd mot den ökade storm av cyber-angrepp som organisationer utsätts för i skuggan av Covid-19 pandemin. Bristande kontroll då många anställda arbetar på distans, i kombination med förändringar i anställdas beteende när de jobbar hemma, bidrar till den ökade digitala säkerhetsutmaning som företag står inför just nu.