ESTAD 2021 är flyttad till 30 augusti–2 september

Jernkontoret står som värd för den femte upplagan av konferensen The European Steel Technology and Application Days, ESTAD 2021 – en betydelsefull teknisk konferens och mötesplats för europeisk stålindustri. Nyligen togs beslut om att senarelägga konferensen med start den 30 augusti 2021.
ESTAD 2021 kommer att hållas i Stockholm den 30 augusti-2 september. (Stockholmsfoto: Henrik Trygg/mediabank.visitstockholm.com)

Efter noggrant övervägande och med hänsyn till den pågående utvecklingen av coronapandemin skjuter organisationskommittén för ESTAD 2021 fram konferensen till 30 augusti–2 september 2021.

Flytten av evenemanget gör det möjligt för arrangörerna att ge att deltagare, talare, partners, anställda, sponsorer och utställare den upplevelse de förväntar sig och förtjänar, i en säker miljö.

– Vi vill tacka er alla för att ni stött och uppmuntrat oss och varit öppna med vad ni tycker. Vi har verkligen blivit påminda om att det kan hända fantastiska saker när stålindustrin träffas på ESTAD. Av den anledningen skjuter vi upp evenemanget och hoppas att det säkerställer en fysisk konferens, säger Gert Nilson, teknisk direktör på Jernkontoret och värd för ESTAD 2021.

Deltagarna kommer, oavsett utvecklingen av pandemin, även att erbjudas ett digitalt konferensalternativ. Redan gjorda registreringar och inskickade presentationer kommer automatiskt att flyttas till de nya datumen och organisationskommittén hoppas att alla registrerade författare fortfarande kommer att kunna delta.

Arrangörerna och dess samarbetspartners arbetar nu med att slutföra detaljerna och kommer att delge mer detaljerad information under de kommande veckorna.

Håll utkik på konferensens webbplats: www.estad2021.com