Etiketten – viktig i din kommunikation
Etiketten kommer ibland i sista hand när ett företag utvecklar en ny produkt. Det är smartare – och billigare – att ha med etiketten tidigt i produktutvecklingen. Nu finns en uppdaterad version av handboken ”Etiketten i fokus”.
I den nu uppdaterade handboken ”Etiketten i fokus” finns tips på vad kunder och tryckeriets kontaktperson bör tänka på när man diskuterar en etikettproduktion. Det viktigaste är att tryckeriet på ett tidigt stadium får veta hur en etikett ska användas. Det handlar om allt från vilken yta den ska sitta på, i vilken miljö den ska appliceras och vad den ska tåla.
Handboken är framtagen av Etikettgruppen och Nordemballage. Etikettgruppen är en branschförening inom Grafiska Företagen som företräder företag som tillverkar och säljer etiketter i Sverige.
Beställ etiketthandboken på: boken.packnews.se.
Nyckelord
Kontakter
Maria WikströmBransch- och Kommunikationschef
Fotograf: Niklas Palmklint
Bilder
Om
Grafiska Företagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för den grafiska industrin. Våra drygt 400 medlemsföretag med ca 12 000 anställda utvecklar, förpackar och distribuerar budskap för hela samhället.
Den grafiska industrin som omsätter ca 38 miljarder kronor har en viktig uppgift i marknadsekonomin, demokratin och i utbildningen. Grafiska Företagen inspirerar till nytänkande för ökad konkurrenskraft.
Följ Grafiska Företagen
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Grafiska Företagen
Berättarministeriet prisas på Läromedlets dag8.11.2023 07:46:31 CET | Pressmeddelande
Berättarministeriet har under 12 år gjort avgörande insatser i utsatta områden för ungas läs- och skrivförmåga. Färdigheter som är grundläggande för att kunna ta till sig utbildning och bli en väl fungerande samhällsmedborgare. För detta belönas nu Berättarministeriet med Grafiska Företagens och Medieföretagens branschpris på 100 000 kr.
Positiv trend för grafiska företag har brutits14.7.2023 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Konjunkturrapporten för första halvåret 2023 visar att den positiva trend som grafiska branschen varit inne i nu har brutits. Sedan toppen under 2022 har orderingången minskat och produktionsvolymen sjunkit. Det finns dock ljusglimtar som att orderingången visar tecken på återhämtning och att antalet sysselsatta i branschen hittills har hållit sig stabilt.
Politiskt motiv vinner Sveriges största affischtävling11.5.2023 14:20:00 CEST | Pressmeddelande
Med affischen ”Bad Energi” vinner designstudenten Simon Hennerfors, Yrgo den 22:a upplagan av PrintPower Award och belönas med 10 000 kr. Årets tema ”energi” lockade rekordmånga, 171 tävlande. PrintPower Award är en hyllning till affischen både som konstform och kommunikationsmedel.
Rekordmånga designstudenter tävlar i affischtävling27.4.2023 18:33:13 CEST | Pressmeddelande
Temat ”Energi” lockar rekordmånga tävlande till den 22:a upplagan av Sveriges största affischtävling, Print Power Award. Av 171 tävlande studenter har nu 10 finalister utsetts från Sveriges ledande konst- och designskolor. Det stora intresset kan vara ett tecken på en renässans för affischen, både som konstform och kommunikationsmedel.
Ingen vinnare i årets avtalsrörelse31.3.2023 19:04:03 CEST | Pressmeddelande
2-årigt avtal på sammanlagt 7,4 procent är resultatet av en historiskt svår avtalsrörelse. Kortsiktigt innebär det att både företag och deras medarbetare kan uppfattas som förlorare. Vinnare är i stället industriavtalets stabilitet och svensk ekonomis förutsättningar för återhämtning.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum