Ett beslut i Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd

Här bifogas ett beslut i Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd idag, söndagen den 28 mars 2021.

BESTRAFFNINGSÄRENDE

Namn:               Jordan Murray, HV 71
Matchdatum:     2021-03-27
Mellan:              HV 71 - Luleå HF, SHL
Anmälare:         Situationsrummet
Förseelse:         Late hit
Beslut:               2 matcher

Bifogat finnes beslutet i sin helhet.

Marie-Louise Dock CollinVice ordförande i disciplinnämnden

Tel:073 - 958 54 51

Ligamodellen – grunden för avslag på Bodens dispensansökan23.11.2021 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Ligamodellen är och har varit en viktig och avgörande del för svensk ishockeys utveckling och kommersiella tillväxt. Det är en modell som stärker de enskilda klubbarna inom respektive liga, men även hela den samlade ishockeyn. Boden Hockey har sökt om dispens från ett krav i ligamodellen, att tillhöra ligaorganisationen Hockeyettan. En enig förbundsstyrelse har beslutat att avslå Bodens dispensansökan.