Ett festligare samarbete

Säg fest och maskerad och de flesta tänker på Partykungen – hela Sveriges festbutik. Med en stark säsongsbetoning mot höst och halloween har Partykungen behov av att snabbt kunna öka och minska i personalstyrka. Här spelar Clockwork en viktig roll.

Joel Svensson

Slutet på oktober innebär som mest att göra för Partykungen och bolagets grundare Joel Svensson. Alla festers stora högtid halloween står för dörren vilket innebär fyra gånger så hög försäljning i oktober jämfört med september.

Ökad försäljning innebär också ett större behov av lagerpersonal. För att klara höstens högtryck samarbetar Partykungen med Clockwork.
– Det viktigaste för ett lagerjobb är inte meriter och ett fint cv utan motivation och vilja. Där tänker vi och Clockwork lika. Det tror jag är en av faktorerna som bidrar till att Clockwork lyckas matcha oss med rätt konsulter, säger Joel Svensson.

I Partykungens vikariepool ingår cirka hundra Clockwork-konsulter, de flesta av dem är högskolestudenter. Via sms kan konsulterna själva boka in sig på lediga arbetspass. Just i dag jobbar ett 30-tal Clockworkers med att packa festprodukter på lagret. För att underlätta kontakten mellan alla inblandade har Clockwork varje vecka konsultchefer på plats hos Partykungen.
– Även om vi i vårt bemötande inte gör någon skillnad på vem som har anställt personalen så ser vi att det är en trygghet för konsulterna att Clockwork finns på plats. Vi har haft två ansvariga konsultchefer sedan starten, det gör det väldigt tryggt för oss också, säger Joel.

Framgångssagan som stavas Partykungen tog sin början när Joels mamma skulle fylla 50 år. Hon hade varit arbetslös i sju år och Joel ville ge henne det hon allra helst ville ha – ett jobb.

– På hennes födelsedag gav jag bort ett presentkort där jag lovade henne ett jobb. Hur det skulle gå till visste jag inte riktigt då, berättar Joel.

Läs hela storyn på: https://clockworkpersonal.se/partykungen/

Joel Svensson

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Utbildar med musik som plattform6.2.2019 06:00:00 CETPressmeddelande

Begreppet strukturell rasism finns sedan två år tillbaka med i Regeringens nationella plan mot rasism. Det pågår i samhället varje dag, på olika nivåer. Det menar musikartisten Houman Sebghati, som i höst drar ut på en riksomfattande turné för att uppträda och föreläsa för elever, lärare och skolledare. Målet är att upplysa och utbilda så vi tillsammans kan jobba för en mer likvärdig skola. I kulisserna finns Clockwork Skolbemanning & Rekrytering med som partner.