Ett hjärtligare Göteborg ska locka turister och besökare

Under en vecka i samband med alla hjärtans dag, satsar Göteborg på aktiviteter och upplevelse på temat ett hjärtligare Göteborg. Det blir bland annat rosa ljus i staden, alla hjärtan-banér, pusshållplatser samt erbjudanden och aktiviteter på restauranger och hotell.

– Alla hjärtans dag handlar om så mycket mer än kärleksrelationer, det handlar om alla nära relationer och vi tycker det passar fint att bjuda in till ett hjärtligare Göteborg. Tillsammans med aktörer i staden har vi skapat ett koncept med upplevelser, som vi hoppas kommer fortsätta att växa och vara till nytta för både besöksnäring och göteborgarna, säger Beatrice de Maré Peterson, affärsutvecklare på Göteborg & Co.

Det är under vecka 7 som Göteborg kommer att bli mer rosa genom belysning vid Gothia Towers och vid vattenspelet utanför Stadsbiblioteket. Det kommer också att anordnas olika aktiviteter som exempelvis, visning med fokus på kärlekens konst på Göteborgs Konstmuseum, konserter på Göteborgs Konserthus, singelfest i Kockbaren på Thörnströms kök och Universeum kommer ha fokus på hälsa. På Avenyn kommer det också att finnas pusshållplatser, där det går bra att stanna till och pussas för den som vill. Det kommer också att finnas en mängd erbjudanden och aktiviteter längs med shoppingstråken.

I början av 2000-talet startade Jul på Liseberg och Göteborgs stora satsning på Julstaden. 2016 startade sedan Höststaden. För första året görs nu en satsning av Göteborg & Co och aktörer i staden under samma vecka som alla hjärtans dag, för ett hjärtligare Göteborg.

Kontakt

Beatrice de Maré Peterson, beatrice.de.mare.peterson@goteborg.com, 0733 38 75 36

Abonnera på våra pressmeddelanden.