Ett magiskt Bingolotto!

Peter Brynolf och Jonas Ljung, Foto: Robert Eldrim

På söndag gästas Ingvar Oldsberg av magikerduon Brynolf & Ljung och sångaren Klasse Möllberg, känd från bl.a. Electric Banana Band och Trazan och Banarne. Husbandet leds av dragspelaresset Pierre Eriksson och programledare är Ingvar Oldsberg.

Klasse Möllberg

Klasse Möllberg började är kanske mest känd som karaktärerna Banarne och Hemlige Arne i Trazan och Banarne. Tillsammans med Lasse Åberg sjunger han i Electric Banana Band, med bland andra Janne Schaffer.

Peter Brynolf och Jonas Ljung startade arbeta tillsammans 2005 och har förtrollat sin omgivning sedan dess, inte minst genom sina program på TV4 där de lurar skjortan av svenska kändisar. 2009 var de med i Talang i samma kanal, där de gick till final.

2010 lyckades de lura magikerna Penn & Teller med sitt "Världens svåraste korttrick" och vann priset att öppna för Penn & Teller på Rio All Suites Hotel i Las Vegas.

Dragspelaren och bingomästaren

Husbandet leds av Pierre Eriksson, dragspelare, pianist och kompositör. Pierre har bland annat vunnit SM i dragspel tre gånger i rad och blev 1995 vald till Årets dragspelare.

Kvällens programledare är, precis som vanligt, Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 2 april kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.