Ett magiskt påskbingo

Hög tid för högtiden BingoLottos Påskbingo! Agneta Sjödin bjuder in till en magisk afton med förtrollande illusionistduon Brynolf & Ljung, skönsjungande artisterna Andreas Weise och Sonja Aldén, Melodifestivalaktuella Ida Redig och allas vår Kvinnaböske – Hasse Andersson, dessutom kommer Rockabilly Fabulous.

Foto: Mathias Otterberg

Vi firar påsk med färgsprakande underhållning, spännande gäster och mycket mycket mer. Här hittar du allt om kvällens underhållning!

SONJA ALDÉN OCH ANDREAS WEISE

Sonja slog igenom stort i melodifestivalen 2017 då hon nådde en sjätteplats med sitt bidrag "För att du finns". valdes Sonja Aldén till "Årets nykomling" på Svensktoppen och "För att du finns" blev utvald till årets låt. Hon har även vunnit en Rockbjörn 2008 i kategorin  "Årets svenska kvinnliga artist". Efter detta har Sonja släppt åtskilliga Album.

Andreas Weise slog igenom för den breda allmänheten i och med sin medverkan i TV4:as Idol 2010 där han slutade på en sjätteplats. Har därefter synts flitigt i olika prdouktioner som Lets Dance och Diggiloo och även släppt album

Tillsammans beger sig nu Sonja och Andreas ut på en turné kallad "Love songs", en konsert med de största kärlekslåtarna med två av Sveriges största röster.

BRYNOLF OCH LJUNG

Denna svenska magikerduo började sitt magiska samarbete 2005 och har nu växt till några av sveriges absolut bästa illusionister. De log igenom stort i och med sin medverkan i svenska "Talang" 2009. Har därefter satt upp flera krogshower samt haft sitt egna TV program "Brynolf och Ljung - Street magic"

Under våren 2018 är duon aktuell med sin nya show "Cirkeln" som man kommer att åka på turné med land och rike runt.

HASSE ANDERSSON

Hasse "Kvinnaböske" Andersson gjorde scendebut redan som åttaåring i skolan hemma i Malmö då han spelade gitarr och sjöng Cliff Richards-låtar på hemmagjord engelska. 1970 bildade han Kvinnaböske Band men gav ut sin första LP-skiva först 1980. Två år senare slog han igenom på allvar med Änglahund, en låt han fortfarande är starkt förknippad med. 2015 gjorde han succé i Melodifestivalen med låten Guld och gröna skogar och ett par år senare stod han som programledare för samma tv program tillsammans med Clara Henry och David Lindgren. På påskdagen toppar han allt genom att gästa BingoLotto.

IDA REDIG

Ida Redig inledde sin musikaliska karriär 2010 med debutalbumet Standing Here, och har efter det släppt låtar på både svenska och Engelska. Ida deltg i Melodifestivalen detta år med låten "Allting som vi sa" där hon i deltävlingen i Göteborg slutade på en femte plats. Nu har Ida glädjande nog valt att fira påsk tillsammans med oss i Bingolotto.

ROCKABILLY FABULOUS

FABulous står för Frida Brunzell, Ann Björling och Beatrice Robertsson som med sina samlade erfarenheter från sammanhang som t.ex. Melodifestivalen, Let’s dance, utlandsturnéer och Wallmans salonger. Som namnet skvallrar om är det en rockabillygrupp med sång, dans och musik i toppklass med låtar i sann 50-talsanda, från gamla godingar till nya sköningar, allt i rockabillystyle.

Foto: Mathias Otterberg

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.