Ett nyutvecklat insticksprogram för Google Analytics ger ny och utförlig information om alla verksamheter som besöker en webbsida

3.6.2016 13:31 | Saqoia Corp

Google Analytics är med över 49 miljoner användare det vanligaste analysverktyget som används för att förstå användarnas beteende på en webbsida.

Med information från Google Analytics är det inte bara möjligt att få en inblick i hur många besökare en sida har haft i genomsnitt, utan också att få en insikt om användarnas beteende på webbsidan, var och hur länge användarna har uppehållit sig på webbsidan och var användarna lämnar. Det är också möjligt att få statistik om användarnas ålder, kön och var de kommer från, inklusive vilken kanal de kommer från.

Det nyutvecklade insticksprogrammet för Google Analytics ger också möjlighet att få konkret och utförlig information om användarnas identitet. Företagsnamn, adress, telefonnummer, webbsida, e-post samt kontaktpersoner och deras profil på t.ex. Linkedin.

För verksamheter som använder Google AdWords ger det nya insticksprogrammet möjligheten att optimera kampanjerna och hitta nya målgrupper.

Insticksprogrammet har utvecklats och patenterats av programvaruföretaget Fastbase Inc. med dansken Rasmus Refer som drivkraft. Det har lanserats med en kostnadsfri lösning, där användarna anmäler sig med ett klick och får informationen levererad direkt i realtid – utan ytterligare installation.

Nya Fastbase insticksprogram ger över två miljoner Google AdWordskunder med en total omsättning på över 45 miljarder amerikanska dollar, möjlighet att optimera och målinrikta sina marknadsföringsaktiviteter baserat på den kunskap om användarna, som insticksprogrammet ger.

Det nya kostnadsfria insticksprogrammet är i första hand tillgängligt för Google Analyticsanvändare och kan installeras med ett enkelt klick. Under hösten lanseras det vidareutvecklade insticksprogrammet som en särskild plug-in, som kan installeras direkt i alla CMS-system eller direkt på en webbsida om man inte har Google Analytics.

Det nya verktyget installeras kostnadsfritt från analytics.fastbase.com.

Rasmus Refer
+45 2030 0606