Ett samarbete som växer - Studybuddy rundar upp för barn med cancer

24.11.2015 09:30 | Barncancerfonden

Nu är det möjligt för Studybuddys kunder att runda upp till förmån för Barncancerfonden när de köper läxhjälp. Beloppet matchas sedan av Studybuddy för att stödja kampen mot barncancer.

Runda-upp-funktionen gör det möjligt för kunden att skänka 50, 100 eller 150 kronor till Barncancerfonden via sin första faktura – och det valda beloppet matchas sedan av Studybuddy.

– Vi är glada att få möjlighet att stötta Barncancerfondens livsviktiga arbete. För oss står kunskap i centrum. Främst för att kunskap i många fall är livsnödvändig, inte minst när det gäller att kunna bekämpa barncancer, säger Richard Åvall som är VD på Studybuddy.

Läxhjälpsföretaget Studybuddys anställda har under flera år deltagit i Barncancerfondens promenadlopp Walk of Hope och under hösten har också ett pilotprojekt i samarbete med Barncancerfonden Västra, Södra och Stockholm-Gotland startat på de orter Studybuddy är verksamma. Det riktar sig främst till drabbade barns syskon. Om det faller ut väl kommer det förhoppningsvis ge möjlighet till läxhjälp för fler familjer under 2016.

– Det är kul att vårt samarbete med Studybuddy växer och utvecklas på det här sättet, det är precis så vi helst arbetar tillsammans med en företagspartner. De anställda i Studybuddy är engagerade, deras kunder involveras och nu testar vi även att ge konkret hjälp till barn och familjer som är medlemmar i Barncancerfonden, säger Åsa Blomberg som är ansvarig för företagssamarbeten på Barncancerfonden.