Ett teknikäventyr mot framtiden - ny poddserie

Vilka utmaningar står industrin inför och hur ska vi möta dem? Det pratar vi om i tre nya avsnitt av Teknikföretagens podcast T-time. Produktion2030 står i centrum och experter från akademi och näringsliv gästar podden för att prata om framtidens industri. Vi diskuterar ämnen som den fjärde industriella revolutionen, cirkulära produktionssystem och kompetens för framtidens smarta fabrik. Teknikföretagens presschef Anna Lööf programleder poddserien tillsammans med radio- och tv-mannen Kjell Eriksson.

Kjell Eriksson, Cecilia Warrol och Anna Lööf.

Serien gästas av Cecilia Warrol (Produktion2030), Erik Sundin (Linköpings universitet), Anna Davidsson (Volvo Cars), David Eriksson (Runby ElektroService), Stefan U. Svensson (ABB Corporate Research), Martin Friis (SKF), Jan Höller (Ericsson), Daniel Stark (Telia), Karlotta Weijl (Scania), Jenny Hörnlund (Sandvik), Johan Stahre (Chalmers) och Margareta Groth (Vinnova).

Podden T-time går att lyssna på via iTunes och SoundCloud.

Kjell Eriksson, Cecilia Warrol och Anna Lööf.

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.