Ett Transporter-gym kommer lastat.

Gym av alla de slag finns det numera gott om, men ett mobilt gym som kommer lastat i en skåpbil är en stor nyhet i branschen. Konceptet heter Workout Delivery och levereras i en Volkswagen Transporter, alltså dagens modell av den klassiska Folkabussen.

Bilen har en skräddarsydd inredning i trä från Autokaross. Inredningen är speciellt anpassad för de träningsredskap som ingår och det är inte få; listan omfattar 145 små och stora träningsredskap som tillsammans väger 695 kg.

Bakom detta mobila gym ligger företaget ActivateMe Activation Agency (www.activateme.se), som arbetar med upplevelsebaserad kommunikation, företaget bedriver bland annat träningsverksamhet under namnet ActivateMe Training Club som erbjuder funktionell träning utomhus på olika platser i Stockholm och även inomhus vid otjänlig väderlek. Det mobila gymmet åker även regelbundet ut och tränar anställda vid olika företag och event. Workout Delivery sponsras bland annat av träningsutrustningsföretaget Casall som del i sin lansering av nya produktlinjen, HIT (High Intensity Training), valt att samarbeta med Workout Delivery.

TräningsTransportern har lång hjulbas för att rymma allt som krävs för att gymma och den syns på långt håll: Den djupsvarta lackering med pärlemoeffekt är snyggt dekalerad med      Workout Delivery så att alla träningssugna ska hitta rätt

Norberto Lacourt och Brian van den Brink, ägare och grundare till ActivateMe, uttalar sig om eventet och bilen:

- ”Vi hade under en längre tid, inte minst efter en inspirerande resa till träningstokiga San Diego och Los Angeles, haft tankarna på att skapa ett mobilt gym där idén var att träna var du vill, när du vill. Grunden för att lyckas med detta projekt var att alliera oss med en fordonsleverantör med starkt varumärke och som garanterar en ypperlig kvalitet.

Volkswagen var vårt förstahandsval och vi är oerhört glada att ha kunnat realisera den här idén tillsammans med Volkswagen Transportbilar. I Skandinavien finns inget motsvarande koncept, vi är först ute med en sådan här mobil gymlösning och har redan fått stort genomslag i sociala medier.”

För ytterligare information kontakta:

Lisbeth Hansson

Marknad och Information

Tel 46-8-553 869 92

Mob: 46 70 543 20 58

Fax: 46 8 553 869 33

Volkswagen Transportbilar marknadsför idag modellerna Caddy, Caddy Life, California, Transporter, Caravelle, Multivan, Crafter och Amarok. Volkswagen Transportbilar har 62 auktoriserade återförsäljare med 95 försäljningsställen samt 137 auktoriserade Volkswagenverkstäder.

Transporter
Transporter-gym
Träning
Transporter Gym högupplöst
Gyminredning
Transporter-gym högupplöst
Gyminredning högupplöst
högupplöst Transporter

Volkswagen Transportbilar (VWCV) opererar som ett eget märke inom Volkswagen-gruppen och är ansvriga för att utveckla, tillverka och sälja lätta transportbilar på den internationella marknaden. Under 2018 sålde Volkswagen Transportbilar cirka 500,000 fordon som producerats i fabrikerna i Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) and Pacheco (ARG). VWCV sysselsätter över 24,000 människor globalt, varav cirka 15,000 i Hannover där huvudkontoret finns. I Sverige säljs Volkswagen Transportbilar via ett 70-tal återförsäljare runt om i landet. Det svenska huvudkontoret finns i Södertälje, Volkswagen Group Sverige AB. Marknadsandelen inom lätta transportbilar uppgår till cirka 30% i Sverige, vilket gör Volkswagen Transportbilar till det klart ledande märket med modellserierna Caddy, Amarok, Transporter och Crafter.