Euro Accident är administratörernas val

Euro Accident har fått pris som "Årets förmedlardisk 2019 – Liv – Administratörernas val" av Svenska försäkringsförmedlares förening, Sfm.

– Det känns extra härligt att vi får ta emot den här fina utmärkelsen just nu. Vi har arbetat hårt för att höja vår servicenivå mot förmedlare och administratörer under en längre tid. Priset bekräftar att vi är på rätt väg och det ger oss extra energi i det fortsatta arbetet, säger Staffan Johansson, Sverigechef för Euro Accident.

Svenska Försäkringsförmedlares förening, Sfm, låter varje år sina medlemmar utse årets förmedlardisk bland liv- och sakförsäkringsbolagen. Nytt för i år är att medlemsbolagens administratörer också deltar och utser årets förmedlardisk i en egen kategori.

I den nya kategorin fick Euro Accident högsta helhetsbetyg och utsågs därmed till "Årets förmedlardisk 2019 – Liv – Administratörernas val". Priset delades ut av Smf:s ordförande Gunnar Hökmark den 22 maj 2019 i samband med Sfm:s föreningsstämma.

Euro Accident fick även högst betyg i kategorierna Tillgänglighet, Engagemang, Enkla att arbeta med och Prisvärda i den undersökning som gjordes.

– Jag vill passa på att berömma alla våra medarbetare för det viktiga arbete som de gör varje dag, i såväl mot- som medgång. Deras engagemang och agerande är avgörande för vårt förtroendekapital i förmedlarbranschen och i förlängningen hos kunderna som tecknar och använder våra försäkringar, säger Staffan Johansson.

Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med 1,4 miljard kronor i årlig premievolym, 300 000 försäkrade fördelade på 35 000 företag och över 230 medarbetare på kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik och en filial i Köpenhamn i Danmark.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att nordiska företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och hantera sin tillvaro. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare. Läs gärna mer på euroaccident.se.