Euro Accident får högst betyg av förmedlarna för fjärde året i rad

Euro Accident vinner för fjärde året i rad utmärkelsen "Förmedlarnas val" i Origo Groups årliga förmedlarundersökning. Euro Accident behåller också förstaplatserna som det bolag som flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande.

– Det här är glada nyheter för mig och alla medarbetare på Euro Accident som varje dag arbetar målinriktat för att vi ska vara förstahandsvalet för förmedlarna och deras kunder. Vi tackar för den här fina utmärkelsen som vi ser som en bekräftelse att det vi gör, gör vi bra, säger Staffan Johansson, Sverigechef för Euro Accident.

Origo Group, tidigare CMA Research, genomför varje år en undersökning bland ett urval av slumpmässigt utvalda försäkringsförmedlare över hela Sverige för att fråga hur de uppfattar försäkringsbolagen och deras produkter.

I årets undersökning nådde Euro Accident högsta helhetsindex bland försäkringsbolagen i undersökningen. Resultatet baseras på ett medelvärde av svaren på frågorna om helhetsomdöme, förväntansbild och rekommendationsvilja. Det innebär att Euro Accident får Origo Groups utmärkelse "Förmedlarnas val" för fjärde året i rad.

Euro Accident behåller dessutom förstaplatserna som det försäkringsbolag som flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, ett attraktivt privatvårdserbjudande och ett attraktivt gruppförsäkringserbjudande.

För mer information, kontakta:
Staffan Johansson
Sverigechef, Euro Accident
E-post: staffan.johansson@euroaccident.com

Staffan Johansson, Sverigechef, Euro Accident Livförsäkring AB

077-440 00 10https://www.euroaccident.se/

Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med 1,4 miljard kronor i årlig premievolym, 300 000 försäkrade fördelade på 35 000 företag och över 240 medarbetare på kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik och en filial i Köpenhamn i Danmark.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att nordiska företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och hantera sin tillvaro. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare. Läs gärna mer på euroaccident.se.