Euro Accident fortsatt fyrfaldigt i topp hos förmedlarna

För tredje året i rad vinner Euro Accident utmärkelsen "Förmedlarnas val" i Origo Groups årliga försäkringsförmedlarundersökning som publiceras idag. Euro Accident behåller också förstaplatserna som det bolag som flest förmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande.

– Försäkringsbranschen är i allra högsta grad en förtroendebransch. Ett högt förtroende hos förmedlarna som är kundernas företrädare är A och O för oss. Därför är det betydelsefullt att få det här resultatet som en indikator på vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre. Jag och mina medarbetare lyfter på hatten och bugar, säger Staffan Johansson, Sverigechef för Euro Accident.

Origo Group, tidigare CMA Research, genomför varje år en undersökning bland ett urval av slumpmässigt utvalda försäkringsförmedlare över hela Sverige för att fråga hur de uppfattar försäkringsbolagen och deras produkter.

I årets undersökning uppger drygt nio av tio förmedlare, 90 procent, att de som helhet är nöjda med Euro Accident. Resultatet innebär att Euro Accident får Origo Groups utmärkelse "Förmedlarnas val" för tredje året i rad.

Euro Accident behåller dessutom förstaplatserna som det bolag som flest förmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, ett attraktivt privatvårdserbjudande och ett attraktivt gruppförsäkringserbjudande.

För mer information, kontakta:
Staffan Johansson
Sverigechef, Euro Accident