Euro Accident laddar för Healthy Business

Nedräkningen till årets Healthy Business på Oscarsteatern den 19 oktober har börjat. I ett fullmatat program med inspirerande talare, ny kunskap och kittlande underhållning är Euro Accident med och pratar om hälsoindex och delar ut priset Healthy Business Awards.

På torsdag träffas företagsledare, HR-chefer, forskare, tankeledare och inspiratörer och andra med ett gemensamt intresse för hälsa och ledarskap på Oscarsteatern för den sjätte upplagan av seminariet Healthy Business.

– Euro Accident startade Healthy Business 2012 som ett sätt att bidra till ett tryggare och friskare Sverige i en tid av ökande ohälsa. Intresset för dagen har växt varje år och det känns fantastiskt att ha skapat en mötesplats för att dela erfarenheter, trender och tankar om hur hälsa, ledarskap, hållbara medarbetare och framgångsrika företag hänger ihop, säger Jessica Melcher-Claësson, projektledare för Healthy Business på Euro Accident.

Euro Accident kommer att vara med på scen under dagen genom Marie Fristedt, produktchef Hälsa, som pratar om hälsoindex som ett viktigt ekonomiskt nyckeltal, och Thomas Petersson, vd, som bland annat delar ut Healthy Business Awards till en person, en grupp eller ett företag som engagerat och inspirerat många människor till en livsstilsförändring.

Bland övriga talare på Healthy Business märks bland andra Isabella Löwengrip, Cissi Elwin, Petra Mede, Johan Staël von Holstein, Musse Hasselvall, Sarah-Demitz-Helin, Filip Arnberg, Anders Johrén, Per Hugander, Anna Bennich Karlstedt och Teemu Arina. Hela programmet för dagen är tillgängligt på healthybusiness.nu.

Journalister och fotografer som önskar närvara måste anmäla sig i förväg till niklas.mild@euroaccident.com senast den 18 oktober klockan 13.00.