Euro Accidents nya kundservicechef på plats

Den 2 december 2019 började Emma Lundgren som Kundservicechef på Euro Accident. Det är en ny tjänst med ansvar för att leda och utveckla Euro Accidents nya kundserviceorganisation som gäller från årsskiftet. Emma kommer närmast från en tjänst som chef för Avanzas kundserviceorganisation.
Emma Lundgren har mångårig erfarenhet av kundservice, varav de senaste tio åren i ledande position inom Avanza. Närmast kommer hon från en tjänst som chef för Avanzas kundserviceorganisation inom bolån, bank och pension.

– Emma är en driven person med stort engagemang och stor passion för kundservice och sina medarbetare. Vi är övertygade om att hon tillsammans med oss och sitt team kommer utveckla vår nya kundserviceorganisation till att bli den bästa på att möta kunder, förmedlare och partners i alla kanaler, säger Staffan Johansson, Sverigechef på Euro Accident Livförsäkring AB.

Tjänsten som Kundservicechef och avdelningen Kundservice är båda nya på Euro Accident.

De medarbetare som idag arbetar på avdelningarna Försäkringsservice och Mäklarsupport kommer att ingå i Kundservice från årsskiftet och bli grunden till den nya avdelningen.

Staffan Johansson
Sverigechef, Euro Accident Livförsäkring AB
E-post: staffan.johansson@euroaccident.com

Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med 1,4 miljard kronor i årlig premievolym, 300 000 försäkrade fördelade på 35 000 företag och över 230 medarbetare på kontor i Göteborg, Malmö, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik och en filial i Köpenhamn i Danmark.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att nordiska företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och hantera sin tillvaro. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare.