Europcar fortsätter sitt engagemang i svensk utförsåkning

Europcar har varit en partner till det svenska alpina landslaget under snart tio år och väljer nu att förlänga sitt engagemang fram till 2022. Under avtalsperioden kommer de synas i samband med några av förbundets största nationella cuper – Lilla världscupen och Bauhaus Alpine Elite Tour

Som sponsor till förbundet vill man vara med och stötta hela den svenska alpina rörelsen.

- Vi vill vara en del av den svenska alpinsporten och kunna underlätta tillfälliga behov av transporter på ett effektivt sätt för såväl klubbar som landslag oavsett om man vill hyra en buss för att kunna åka flera tillsammans eller om det saknas bilar till läger och tävlingar. Därför har vi tagit fram ett specialerbjudande för alla Sveriges alpina klubbar, med en egen bokningssida, där rabatterna ligger med från början. Förhoppningen är att vi ska kunna hjälp till med en hållbar mobilitet från gräsrot till landslag när behovet uppstår. Marco Tiempo – Business Area Manager, Europcar

Under många år har Europcar varit en viktig kugge i förbundets verksamhet såväl nationellt som internationellt.

- I vår verksamhet är logistiken en utmaning, tillsammans med Europcar kan vi alltid hitta bra lösningar när våra transportutmaningar slår i taket. Genom att planera förbundets bilpark för den vardagliga verksamheten och ha flexibiliteten att hyra extra fordon under våra logistiktoppar kan vi spara budgetar till vår kärnverksamhet. Med Europcars många miljöalternativ bidrar de till att vi kan vara miljöeffektiva även när vi har som störst mobilitetsbehov. Anders Sundqvist – Nationellchef Skidförbundet

Kontaktpersoner:

Marco Tiempo – Europcar