Europcar fortsätter som partner till Svenska Ishockeyförbundet!

Europcar har varit partner till Svenska Ishockeyförbundet de senaste fyra åren och väljer att förlänga samarbetet. Europcar har sedan länge haft ett nära samarbete med idrottsklubbar och föreningar i hela Sverige. ”Europcar älskar sport” är verkligen ingen överdrift. Partnerskapet med Svenska Ishockeyförbundet känns därför helt naturligt.

"Europcar som är den ledande leverantören av hållbar delad mobilitet, är stolta att kunna jobba vidare med Svenska Ishockeyförbundet. Vi erbjuder säkra, hållbara och effektiva transporter för såväl klubbar, medlemmar och landslagen. Vår ambition är att hjälpa till och skynda på med omställningen till fossilfria transporter. Med vårt breda utbud kan vi erbjuda den bil som behövs när den behövs, både för transport av personer och utrustning. Tillsammans kommer vi fokusera på jämställdhet, omställning till fossilfria transporter för ett bättre samhälle och miljö”, säger Marco Tiempo – Business Area Manager och ansvarig för sponsring, Europcar.

”Ishockey är en stor idrott i hela Sverige som medverkar till jämställdhet, integration och bättre hälsa. Det känns jättekul att vi fortsätter ett framgångsrikt samarbete med Svenska Ishockeyförbundet”, säger Mickael Bogered, VD Europcar Sverige.

”Europcar har under sin devis ”Europcar älskar sport” varit en viktig och värdefull partner för Svenska Ishockeyförbundet de senaste fyra åren och därför är det glädjande att vi nu förlänger vårt samarbete. Europcar är en engagerad partner som visat stort intresse att vara med på den spännande resa som svensk ishockey är inne på med bland annat flertalet internationella mästerskap på hemmaplan”, säger Daniel Ivarsson, Sponsoransvarig på Svenska Ishockeyförbundet.

”Att förlänga vårt goda samarbete med Europcar känns bra ur flera perspektiv. Europcar är en uppskattad partner som brinner för de goda krafter som idrotten står för och i dessa tider där idrotten på många håll pausats på grund av pandemin känns det extra tillfredsställande att fortsätta vårt samarbete över två år”, säger Johan Stark, Generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet.

Kontaktpersoner:

Marco Tiempo - Europcar