Eva Hamilton ny ledamot i Dramatens styrelse

Eva Hamilton invaldes i dag den 26 april som styrelseledamot vid Dramatens årsstämma.

Eva Hamilton ersätter Carina Brorman och Qaisar Mahmood som lämnar styrelsen.  Resterande styrelseledamöter omvaldes vid årsstämman, med Daniel Sachs som ordförande.  Eva Hamilton är journalist, tidigare verkställande direktör för Sveriges Television (2006-2014) och hedersdoktor vid Mittuniversitetet.  Eva Hamilton sitter också i styrelserna för Lindex, LKAB, Fortum, Nexiko och IVA.

Dramatens styrelse:
Daniel Sachs, ordförande
Pontus Braunerhjelm , ledamot
Sara Danius, ledamot
Eva Hamilton, ledamot
Gunvor Kronman, ledamot
Tasso Stafilidis , ledamot

Rebecka Hemse och Kjäll Åkerblom är arbetstagarrepresentanter i styrelsen, utsedda av Teaterförbundet.

Kungliga Dramatiska Teatern AB ägs till 100 procent av svenska staten. Dramaten drivs som ett statligt aktiebolag som leds av en styrelse utsedd av regeringen. Eirik Stub ø är teaterchef och VD. Mikael Brännvall är vice VD.