Eva-Lena Gunningberg, Ludvika, vald till ny ledamot i Visions förbundsstyrelse

Eva-Lena Gunningberg arbetar som marknadschef på LudvikaHem AB. Hon är klubbordförande för Vision LudvikaHem och sitter med i Visions regionala samordningsgrupp.

Som ledamot i Visions förbundsstyrelse vill Eva-Lena vara med och påverka i en mängd olika frågor, bland annat arbetsmiljö.

- Jag är engagerad i hur det ser ut på våra arbetsplatser, inte minst när det gäller stress. Många har i dag en alldeles för hög arbetsbelastning, det är varken hållbart eller okej, säger Eva-Lena Gunningberg.

Valet är ett fyllnadsval till Visions förbundsstyrelse. Det ägde rum i dag vid Visions förbundsmöte som pågår 27- 29 september i Solna.

Läs mer på vision.se/forbundsmote

För ytterligare kommentarer kontakta Eva-Lena Gunningberg, tfn 070- 378 42 28

Eva-Lena Gunningberg

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 195 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Internationellt seminarium: Ska facket driva frågor om mens och migration?10.10.2018 10:24Pressmeddelande

Välkommen till ett seminarium fredagen den 12 oktober där Visions förbundsordförande Veronica Magnusson pratar om sin syn på fackligt internationellt solidaritetsarbete. Veronica Magnusson från Valdemarsvik jobbade tidigare inom socialtjänsten i Norrköpings kommun. Idag är hon vice ordförande i en av världens största fackliga organisationer, Public Services International (PSI), med 20 miljoner medlemmar i 150 länder.