Eva-Lena Gunningberg, Ludvika, vald till ny ledamot i Visions förbundsstyrelse

Eva-Lena Gunningberg arbetar som marknadschef på LudvikaHem AB. Hon är klubbordförande för Vision LudvikaHem och sitter med i Visions regionala samordningsgrupp.

Som ledamot i Visions förbundsstyrelse vill Eva-Lena vara med och påverka i en mängd olika frågor, bland annat arbetsmiljö.

- Jag är engagerad i hur det ser ut på våra arbetsplatser, inte minst när det gäller stress. Många har i dag en alldeles för hög arbetsbelastning, det är varken hållbart eller okej, säger Eva-Lena Gunningberg.

Valet är ett fyllnadsval till Visions förbundsstyrelse. Det ägde rum i dag vid Visions förbundsmöte som pågår 27- 29 september i Solna.

Läs mer på vision.se/forbundsmote

För ytterligare kommentarer kontakta Eva-Lena Gunningberg, tfn 070- 378 42 28

Eva-Lena Gunningberg

Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i privata företag, kommuner, landsting eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 197 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipoliskt obundna och ingår i TCO.

Hur når vi jämställda löner?8.3.2019 06:00:00 CETPressmeddelande

Vision har jämfört lönerna för tre yrkesgrupper som arbetar i en sektor där de flesta är kvinnor respektive i en sektor där de flesta är män. Beräkningarna har gjorts utifrån Statistiska centralbyråns lönestatistik för yrkena Informatör/kommunikatör, IT- tekniker och HR-chef. Det visar sig att det skiljer tusentals kronor i lön varje månad mellan en informatör eller en IT- tekniker som jobbar i den kvinnodominerade välfärden, jämfört med samma yrkesgrupper i den mansdominerade privata sektorn.