Evide Group lanserar ny jämförelsetjänst - Elavtaldirekt.se

Med tanke på dagens breda utbud av olika elavtal är det inte helt enkelt att hitta rätt i eldjungeln. Evide Group lanserade i april månad hemsidan Elavtaldirekt.se – för att hjälpa kunder att hitta det rätta elavtalet.

Evide Group lanserade nyligen en ny jämförelsetjänst på svenska marknaden, Elavtaldirekt. Hemsidans syfte att ge konsumenter lättförståelig men utförlig information om allt som behövs när man ska teckna nytt elavtal.

“Vi såg att det fanns en lucka på jämförelsemarknaden när det kommer till elavtal. Idag finns det i princip bara en stor privat aktör på jämförelsemarknaden av elavtal tillsammans med statliga Elpriskollen. Nackdelen är att dessa två aktörer till största delen fokuserar på jämförelser utifrån billigast pris. Med Elavtaldirekt.se vill vi lyfta andra viktiga faktorer som kan vara viktiga, bland annat grön el, transparenta villkor, konsumentnöjdhet och erbjudanden”, säger Vidar Hwang, VD Evide Group AB.

Så väljer man det bästa elavtalet

Elavtaldirekt.se anser att det ska vara enkelt och bekymmersfritt att jämföra el. På hemsidan finns en tjänst som guidar besökare hela vägen från start till mål och som hjälper konsumenter att hitta bra avtal, oavsett om man bor i hus, lägenhet eller letar efter ett avtal till sitt fritidshus.

När man ska jämföra elavtal är det viktigt att komma ha sin egen elförbrukning i åtanke samt att fundera på vilka andra faktorer som är viktiga utöver priset. Det billigaste elavtalet behöver nämligen inte heller alltid vara det bästa. Detta gäller framförallt om man anser att det är viktigt att elen har elcertifikat och kommer från förnyelsebara källor. För vissa är det viktigt med god kundnöjdhet och då är det en god idé att hålla koll på Svenskt Kvalitetsindex (SKI). SKI mäter årligen kundnöjdheten på olika leverantörer av el och ytterligare informationen går att hitta på deras hemsida.

Pressansvarig:

Vidar Hwang, VD Evide Group AB

vidar@evide.se

Investering med appar – här för att stanna!27.4.2021 12:54:02 CEST | Pressmeddelande

Investerings appar är det nya normala inom investerings världen, men också bland privata investerare. De flesta stora banker och investeringskonton ger dig möjligheten att ladda ner deras app för att kunna hålla koll på din portfolie, samt köpa och sälja aktier via mobilen var du än är. Detta har varit en stor förändring i aktiemarknaden, speciellt då unga inblandar sociala medier i aktie spelet.

Unik service ger goda elektrikeromdömen för Svenska Eljouren14.4.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Svenska Eljouren startade som en renodlad eljour men det som gör elbolaget unikt är dess serviceinriktade elektriker som även ger fullt kundfokus för bokade uppdrag. Bland hushållen i Stockholm har tillgängliga och bokningsbara elektriker blivit en succé. Sedan starten i april 2020 har Svenska Eljouren hjälpt över 7000 kunder – med utmärkta omdömen och lysande kundrecensioner som resultat. Receptet är helt enkelt att erbjuda god service!