EVRY blir partner till "Workplace by Facebook"

EVRY erbjuder en metodik för snabb och framgångsrik implementation, och säkerställer att lösningen fungerar tillsammans med företagets strategi och säkerhetskrav.

”Att vara en innovativ partner för våra kunder innebär att vi måste ge dem tillgång till de rätta verktygen. Därför är vi både stolta och glada över att vara en av de första globala lanseringspartners för den nya samarbetslösningen från Facebook. Det skapar möjligheter för våra kunder att bli mer produktiva, och ger dem även bättre förutsättningar för öppenhet och transparens med ett snabbare och smidigare samarbete genom hela deras organisation. Ett viktigt steg i deras digitala omvandling”, säger Björn Ivroth, koncernchef i EVRY.

Värdefulla erfarenheter

EVRY med cirka 10.000 anställda var ett av de första företagen att införa "Workplace by Facebook", med den snabbast genomförda implementeringen världen över.

På samma sätt som med ”vanliga” Facebook kommer användningen av "gilla", kommentarer och inlägg bidra till att du får ett nyhetsflöde anpassat till den enskilda medarbetaren, avdelningen eller andra interna grupper. Urvalet och placeringen av grupper ger motsvarande prioriteringar baserat på organisationstillhörighet. Just detta kräver att systemet konfigureras i en definierad strategi, vilket skiljer "Workplace by Facebook" från vanliga Facebook. Det är också viktigt att användarna lär sig navigera mellan grupper och vilken kommunikation som pågår i vilken grupp – här har EVRY värdefulla erfarenheter som nu utformas och erbjuds till våra kunder.

Lösningen finns även som app till smartphone, tillsammans med "Work Chat" som underlättar dialog medarbetare mellan.

Framgångsrikt samarbete

Som nordisk partner erbjuder EVRY sina kunder en metod för snabb och framgångsrik implementation, så att lösningen fungerar tillsammans med organisationens strategi och säkerhetskrav. Med djup teknisk kompetens säkerställs optimal samexistens mellan "Workplace by Facebook" och andra system, inte minst dokumenthanteringssystem och verktyg anställda är beroende av i sitt dagliga arbete.

EVRY ASA: Fortsatt omsättningstillväxt och kraftigt förbättrad marginal jämfört med föregående år1.11.2017 11:25Pressmeddelande

(Fornebu den 1 november 2017) EVRY rapporterade en ökad omsättning samt ökade marginaler för det tredje kvartalet 2017 jämfört med samma kvartal föregående år. Företaget har upplevt positiv intäktstillväxt inom alla affärssegment under tredje kvartalet 2017 och de förbättrade marginalerna är resultatet av en effektiv affärsmodell och genomförandet av alla strategiska åtgärder som har inletts de senaste kvartalen.