EVRY förenklar låneprocessen för Landshypotek Bank

(Stockholm, 12 januari 2017) Landshypotek Bank och EVRY har ingått ett avtal om förenkling och effektivisering av bankens processer för lånehantering. Avtalet sträcker sig över en 3-årsperiod.

Landshypotek Bank är en medlemsägd nischbank som vänder sig till jord- och skogbrukssegmentet i Sverige. Banken, som grundades redan 1836, har ingått ett samarbete med EVRY för att förenkla och effektivisera processen med att ansöka och behandla lån.

EVRY bistår även med att konsolidera Landshypotek Banks interna applikationer. Handläggarna använder idag flera applikationer, och med den nya lösningen behöver de bara förhålla sig till en applikation. Landshypotek Bank kommer med den nya lösningen spara betydande belopp, och frigöra handläggartid som kan användas till andra och mer proaktiva kunduppgifter.

– Vi arbetar hela tiden för nya lösningar som effektiviserar våra processer och gör det bättre för kund. Med en modern teknisk plattform och hög kompetens kommer samarbetet med EVRY vara centralt för vår fortsatta utveckling inom det digitala området och därmed som bank, säger Liza Nyberg, VD på Landshypotek Bank.

– Vi är glada för att Landshypotek Bank har valt oss som samarbetspartner. Landshypotek Bank är upptagna av att göra skillnad för sina kunder och möta kundens förväntningar på de tjänster de tillhandahåller. Bankens nya plattform kommer vara ett gott fundament för detta, och kommer samtidigt göra det långt enklare att vidareutveckla och erbjuda nya produkter och närma sig nya kundsegment i framtiden, säger Wiljar Nesse, koncerndirektör för Financial Services i EVRY.

– Banksektorn är ett av EVRYs viktigaste tillväxtområden. Detta avtal bekräftar vår position som en leverantör till hela den nordiska marknaden inom lånehantering, avslutar Wiljar.

Wiljar Nesse, EVP Financial Services, EVRY, tel: +47 934 48 116
Viola Hellström, VP Communications Financial Services, EVRY, tel: +46 73 708 1727
Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank, tel: +46 70 299 24 08

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Banken har även konkurrenskraftigt sparande för alla. Landshypotek Bank har närmare 160 medarbetare på 19 orter i Sverige.

EVRY stärker sin satsning på molntjänster och ingår samarbete med Amazon14.12.2016 09:00Pressmeddelande

(Oslo den 14 december 2016) EVRY stärker sitt fokus på molntjänster och ingår i ett samarbete med Amazon Web Services (AWS) för att kunna leverera AWS Cloud till sina över 10.000 kunder i nio länder. Enligt färska siffror från IDC kommer offentliga molntjänster växa med nästan 19% årligen under de kommande fem åren. Företag letar därför nu efter en pålitlig partner som kan förflytta deras traditionella IT-miljöer till molnbaserade lösningar och säkerställa en framgångsrik digital omvandling.