EVRY ingår nordiskt avtal för kort- och mobila tjänster med Bank Norwegian

(Stockholm. 8 april 2019) EVRY utökar samarbetet med Bank Norwegian och ingår ett 5-årigt avtal för leverans av kortrelaterade tjänster. Avtalet som har ingåtts omfattar bland annat auktorisation och hantering av transaktioner samt reklamationshantering.

Tord Rune Larsen, Sales Director Card i EVRY, Merete Eikeseth Gillund, CIO i Bank Norwegian, Jarle Eng, Key Account Manager Financial Services i EVRY.

Avtalet har ett uppskattat värde på över NOK 100 miljoner under avtalsperioden, och omfattar alla nordiska länder med möjlighet för leverans till nya marknader där Bank Norwegian eventuellt etablerar sig.

"Avtalet med EVRY ger oss tillgång till robusta och kostnadseffektiva lösningar för hantering av bankens kreditkortstransaktioner. Vi lägger stor vikt vid förutsägbarhet och flexibilitet, samtidig som det är viktigt for Bank Norwegian att ha tillgång till nya innovativa betalningstjänster. Vårt mål som en heldigital bank är att tillhandahålla enkla och standardiserade produkter över internet. För att uppnå detta kommer banken använda den senaste teknologin som ger en högre grad av automatisering, bättre kundupplevelse och högre grad av självbetjäning i vår mobilapp", säger CIO Merete Eikeseth Gillund i Bank Norwegian.

"Vi är glada för at Bank Norwegian har visat oss tillit och utökar sitt samarbete med EVRY. Vi kommer bidra till att göra korthanteringen enkel och effektiv och ge bankens kunder det senaste inom korttjänster och teknologi, vilket tryggar deras korttransaktioner. Det nya avtalet är viktigt för oss och visar at vi har konkurrenskraftiga lösningar som är väl anpassade till den nordiska och internationella marknaden", säger Christer Jonsson, SVP Card i EVRY Financial Services.

Avtalet med Bank Norwegian utökar det nuvarande samarbetet, med helt nya tjänster inom kortauktorisation och hantering av transaktioner, där vi redan levererar marknadsledande tjänster inom transaktionsövervakning och personalisering av kreditkort.

EVRY har marknadens mest kompletta tjänsteportfölj på kortområdet, och levererar till fler än 100 kortutgivare i Norden och i Europa.

EVRY is a leading Nordic tech and consulting company. Together with our customers and an ecosystem of the best global digital experts, we shape the future today by applying new technologies to improve end user experiences, and the performance of people, processes and systems

We are close to our customers and represent a Nordic mindset on responsibility, quality and security.

We leverage our Nordicness to do business in more than 18 countries. EVRY is listed on Oslo Stock Exchange. Our 8 800 employees are passionate about creating digital advantage and shaping the future – today.

Starkt nettoresultat och fritt kassaflöde kombinerat med en betydande ökning av orderstocken8.2.2019 07:00:21 CETPressmeddelande

(Fornebu, 8 februari 2019): EVRY-koncernen redovisade totala intäkter för det fjärde kvartalet 2018 på 3 413 miljoner NOK, motsvarande en organisk tillväxt på 0,4 %. För helåret 2018 levererade koncernen en organisk tillväxt på 3,0 %, motsvarande en total intäkt på 12 912 miljoner NOK, jämfört med 12 596 miljoner NOK 2017. Det justerade EBITA-resultatet för fjärde kvartalet uppgick till 475 miljoner NOK (13,9 %), jämfört med 495 miljoner NOK (14,5 %) under fjärde kvartalet 2017. Den justerade EBITA-marginalen för helåret 2018 slutade i linje med riktlinjernas 12,3 % (1 582 miljoner NOK), jämfört med 12,5 % (1 569 miljoner NOK) 2017.