EVRY lanserar finansiellt dashboard och stärker sitt utbud av tjänster till bankernas företagskunder

(Stockholm, 10 april 2019) EVRY har ingått partnerskap med CoCoNet för att vidareutveckla sitt utbud av tjänster för bankernas företagskunder. Genom att integrera CoCoNets finansiella dashboards i sina tjänster kommer EVRY ge bankernas företagskunder en bättre överblick och hantering av finansiell information.

Från vänster:  Wiljar Nesse, EVP Financial Services, EVRY,  och Oliver Olmesdahl, CEO CoCoNet
Från vänster: Wiljar Nesse, EVP Financial Services, EVRY, och Oliver Olmesdahl, CEO CoCoNet

Med ökad tillgång till finansiella data blir det allt viktigare för företag att kunna visualisera komplicerade samband och komplexa data på ett användarvänligt sätt. De smarta dashboards som EVRY och CoCoNet nu erbjuder till företagsbanker på den nordiska marknaden kommer att ge större företag en anpassningsbar lösning som ger en tydlig översikt över all relevant finansiell information. Snabb visualisering av viktiga finansiella data ger en bra grund för enkla och intuitiva arbetsflöden och förbättrar uppföljning, analys och planering.

CoCoNet har vuxit kontinuerligt sedan 1984 och har byggt tillit och långsiktiga relationer med många ledande banker på de europeiska och globala marknaderna. Deras lösningar är internationellt certifierade och används av företagskunder hos välkända banker.

”CoCoNets finansiella dashboard är en användarvänlig lösning som ytterligare förbättrar vårt erbjudande till företagsbanker genom att leverera mer värdefulla lösningar. Vår ambition är att bygga vidare på vår omfattande erfarenhet av den nordiska banksektorn och kombinera den med CoCoNets beprövade dashboard lösningar. Med denna tjänst kan vi erbjuda nordiska banker ett bredare utbud av företagslösningar till sina befintliga kunder och hjälpa dem med att attrahera nya kunder”, säger Wiljar Nesse, EVP Financial Services hos EVRY.

”Vi är mycket glada över att ingått i detta partnerskap med EVRY, en av de ledande leverantörerna av IT-tjänster i Norden. Tillsammans kommer vi att ge bankerna möjlighet till att ge en bättre kundupplevelse och tillföra nytt värde till deras företagskunder. Med vår gemensamma lösning drar bankerna nytta av EVRYs och CoCoNets samlade sakkunskap och kapacitet om företagsbanker och användarupplevelser. Vårt mål är att arbeta tillsammans för att erbjuda nästa generation av digitala bankprodukter till de nordiska bankerna”, säger Oliver Olmesdahl, CEO på CoCoNet.

Dessa finansiella dashboards kan enkelt anpassas enligt eget behov och användarna kan välja sin individuella uppsättning widgets och arrangera dessa med hjälp av enkel drag-and-drop-funktionalitet. Varje widget kan konfigureras för att presentera önskad relevant och användbar information, t.ex. genom att ställa in tidsramar och välja konton eller valutor. Visualisering av finansiella data genom en enkel och intuitiv dashboard kan hjälpa större företag att identifiera trender och mönster som stöd i beslut och bidra till förbättringar i organisationen.

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2018 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8 500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista. www.evry.com.