EVRY lanserar, som första IT-företag i Norden, Facebook at Work

(Oslo den 2 juni 2016) Mer kunskapsutbyte, medarbetarengagemang och kraftig minskning av e-postanvändning är bland effekterna EVRY förväntar sig när Facebook at Work nu släpps för företagets 10.000 anställda.

EVRY är ett av de första företagen i Norden att använda Facebook at Work när det lanseras för anställda i dag. Med vid lanseringen var Julien Codorniou som är globalt ansvarig för Facebook at Work.

"Eftersom EVRY är ett ledande IT-företag i de nordiska länderna är det självklart att vi ska vara bland de första att implementera nya lösningar som hjälper till att bygga en stark företagskultur med proaktiva och innovativa medarbetare. Facebook at Work stärker vår strategi, och förenklar vardagen genom enklare interaktion och en minskad användning av e-post ", säger Björn Ivroth, EVRY.

Nya sätt att kommunicera
Med 50 kontor i Norden och dessutom många anställda i andra länder i Europa och Asien, kommer Facebook at Work att underlätta dialog och samverkan internt, säger Ivroth.
Mer än 60.000 företag står i kö för att få använda den nya plattformen som kommer att förändra kommunikationen för företag över hela världen. När EVRY nu implementerar Facebook at Work är det i linje med företagets strategi för digitalisering, en stor förändring som påverkar hela samhället.
"Särskilt yngre medarbetare är vana vid sociala medier och finner detta sätt att kommunicera naturligt. Det är också ett effektivt sätt att nätverka, ha dialog med kollegor och få bättre tillgång till hela den kunskapsbas som medarbetarna i EVRY besitter. Det ersätter inte ett bra samtal mellan kollegor runt kaffemaskinen, men bidrar till att förnya vårt sätt att samarbeta ", Säger Björn Ivroth.

Mål och ambition med satsningen:
Mer öppenhet och insyn:

• I dag styrs intranätens flöde av ett fåtal personer i företags kommunikationsavdelningar. Nu får alla medarbetare möjlighet att publicera och delta i dialogen. Det skapar engagemang och motiverar medarbetare på alla nivåer och orter att utbyta erfarenheter och kunskap.
  • Genom informationsdelning, kommentarer och "likes" är medarbetare kulturbärare och kan påverka företagets utveckling

Ökad produktivitet:

• Med Facebook at Work kan medarbetare skapa grupper över organisatoriska och geografiska gränser, så att du enkelt kan hålla dig uppdaterad och ta del av relevant information.
  • E-post är idag en tungrodd kommunikationsväg och det ägnas en hel del tid åt att söka efter relevant information och kontakter. Det blir nu enklare att leta information om medarbetare och avdelningar. Nyckeltal från Facebook visar att för de företag som lyckas bäst minskar e-postanvändningen med 65%, vilket innebär stora besparingar.

Ökad flexibilitet:

• Pilottester visar att medarbetare vill hålla sig uppdaterade och många människor gör detta på väg till och från arbetet.
  • Tempot i arbetet ökar, och vi jobbar i en globaliserad värld över flera tidszoner. Medarbetare vill välja när och hur man håller sig uppdaterad och genom Facebook at Work finns flera olika grupper som täcker dessa behov.

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista.

Landkreditt Bank och EVRY utökar samarbetet6.2.2018 07:30Pressmeddelande

Landkreditt Bank ingår ett nytt avtal med EVRY om leverans av banklösningar. Avtalet sträcker sig över fem år och har ett värde av 150 millioner norska kronor. Som ett led i avtalet ska EVRY leverera nästa generation kärnbank- och betalningslösningar. Avtalet omfattar också ytterligare förbättringar av självbetjäning och automatisering inom låne- och kreditområdet för bankens person- och lantbrukskunder.