EVRY tecknar nytt omfattande outsourcingavtal med NCC

(Stockholm, 3 maj 2016) EVRY har tecknat ett nytt avtal med bygg- och fastighetsutvecklingsföretaget NCC. Avtalet omfattar IT-drifttjänster för NCC:s verksamhet och innebär att det samarbete som inleddes år 2010 nu fortsätter och utvecklas ytterligare. Det nya avtalet med NCC är treårigt med möjlighet till förlängning. Ordervärdet är initialt drygt 125 miljoner SEK.

Samarbetet omfattar bland annat IT-drift inklusive Service Desk och applikationsdrift för hela NCC:s verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Ryssland. Tjänsterna levereras från EVRYs moderna datacenter i Kista.

”En väl fungerande och professionell leveransorganisation är vad som krävs för att möta NCC:s behov av verksamhetsnära IT. EVRY är en lyhörd samarbetspartner och har under den senaste avtalsperioden byggt upp omfattande kunskap om NCC och NCC:s lösningar. NCC har valt att förnya avtalet med EVRY då vi ser EVRY som en leverantör med förmåga att leverera flexibla och stabila lösningar för både nuvarande och framtida behov”, säger Ulf Bylund, IT Operations Manager, NCC AB.

”Det är glädjande att vi nu får fortsatt förtroende att vara NCC:s samarbetspartner inom ett område som har stor betydelse för deras verksamhet som helhet. Arbetet med NCC är också ett tydligt exempel på vikten av att ha en bra samarbetsmodell och en nära dialog, både i analys och planering och i det löpande arbetet. Nu ser vi fram emot att använda EVRYs samlade kapacitet och kompetens för att bidra till NCC:s fortsatta utveckling och affär”, säger Fredrik Almén, Sverigechef EVRY.

”NCC verkar inom en bransch där kraven på tydlig verksamhetsnytta, synergier och kostnadseffektivitet är avgörande framgångsfaktorer. I det här fallet innebär det också att nu gå från olika lokala strukturer och lösningar till en högre grad av gemensamt och sammanhållet IT-stöd”, säger Per Rosén, affärsansvarig, EVRY Sweden.