Ideon Science ParkIdeon Science Park

EXINI announces collaboration with Veterans Affairs in United States on the AI Research Program for Medical Image Analysis

On July 25, 2019, EXINI a fully owned subsidiary of Progenics Pharmaceuticals, entered into collaboration with the Veterans Affairs Greater Los Angeles Healthcare System (VAGLAHS), United States, on its AI research program.

The collaborative program aims to apply machine learning to medical imaging modalities, enabling standardized, information-driven healthcare practices in prostate cancer. The project is the nation’s first collaborative effort to validate cutting-edge machine learning tools for improving treatment management of Veterans with prostate cancer. Read More here

PSMA-AI

PSMA-AI is the first software in development by EXINI tailored to Progenics’ imaging agent pipeline – 1404 and DCFPyL. The imaging agents attach to a protein called Prostate-Specific Membrane Antigen (PSMA) which is overexpressed on the surface of prostate cancer cells. The agents are labelled with a radioactive molecule detectable by nuclear medicine cameras and used in conjunction with co-registered anatomical images to provide anatomical context to the functional images.

Central to PSMA-AI is the automatic and quantitative computation of assessments used to detect, localize, quantify and stage both localized and advanced prostate cancer lesions. The technology is based on deep learning and convolutional neural networks that determine a detailed anatomical context from the anatomical images. This information is combined with information from the corresponding PSMA-targeted functional image to assess cancer prevalence and growth. The performance of assessments in hybrid images on patients with prostate cancer by human experts has been statistically validated to improve when provided with the additional information retrieved with PSMA-AI.

EXINI Diagnostics AB

EXINI Diagnostics AB was established in 1999 to commercialize AI methods for automated analysis of diagnostic images developed by a research group at Lund University. As a certified medical device manufacturer, EXINI has developed automated analysis platforms for cardiac, brain and bone scans. The company has always been innovative, developing web-based systems in the early 2000s. EXINIs most widely distributed platform is used to calculate the automated Bone Scan Index, which quantifies the bone tumour burden in patients with metastatic prostate cancer. This platform has been installed at about 1,000 hospitals worldwide. In 2015, EXINI was acquired by Progenics Pharmaceuticals Inc. for developing patient-centric AI technologies for PSMA-targeted theranostic agents.

exini.com

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

Sex ledande ICT-miljöer vill skapa en Europeisk Digital Innovationshubb (EDIH)29.11.2019 09:18:20 CETPressmeddelande

Ett samarbetsavtal har tecknats mellan sex av Sveriges ledande science parks inom ICT. De vill nu tillsammans skapa en Europeisk Digital Innovationshubb (EDIH). Det kan i så fall bli det svenska bidraget till ett nätverk av europeiska hubbar som ska inbjuda till gränsöverskridande samarbeten samt främja spridning och användning av de digitala kapaciteter som byggs upp i näringsliv och offentlig sektor.

57% i jobb eller utbildning efter MatchIT projektets första omgång!25.11.2019 13:45:23 CETPressmeddelande

I Projektet MatchIT får nyanlända akademiker intensivutbildning och praktikjobb inom programmering. Första omgången kandidater gick ut under våren 2019. I Skåne har redan 8 av 18 MatchIT kandidater som slutförde utbildningen och praktiken fått jobb och de flesta av de resterande är inne i rekryteringsprocesser eller fortsatt utbildning. 5 deltagare fick jobb redan under utbildningens gång. ”Vi har lyckats forma ett bra samarbete både inom projektet och med företagen.” säger Olga Szczepankiewicz, projektledare på Region Skåne. Snart är det dags för omgång 2 ut i praktik.

Vinnarna av Ideons Mentorskapsprogram 201929.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Ideon Science Park arbetar för att bli en scaleup science park. Ett av verktygen för att hjälpa startups lära sig bli scaleup ledare är Ideons Mentorskapsprogram, där Ideons s k Sharp Minds Mentorer – scaleup ledare som gjort minst en lyckad scaleup resa på Ideon – ger 10 timmar av sin tid till nya tillväxtbolags grundare eller företagsledare. Nu presenteras Ideons Mentorskapsprogram vinnare för året 2019-2020.