Ideon Science ParkIdeon Science Park

EXINI Diagnostic AB receives FDA clearance for cloud aBSI in United States.

“The FDA clearance is a validation of our approach in using AI technology to solve clinically relevant problems in disease management of patients with prostate cancer” said Aseem Anand, Vice President and Site Manager of EXINI Diagnostic AB, Sweden.

The cloud based neural network of aBSI device automatically segments the different anatomical regions of the skeleton followed by detection and classification of lesions in bone scan of prostate cancer patients. The aBSI has been shown to be an objective measure of the quantitative change in disease burden and is a prognostic biomarker in patients with metastatic prostate cancer.

In August, the Company received 510(k) clearance from the FDA to market their cloud-based version of Automated Bone Scan Index (aBSI) product in the U.S (K191262). A 510(k) filing is a premarket submission made to the FDA to demonstrate that the device to be marketed is at least as safe and effective as compared to a legally marketed device that is not subject to a Premarket Approval application.

The clearance of a cloud based software as a medical device is an essential step towards the further development and clearance of the PSMA(PyL) AI product.

As of 2017, aBSI is provided as a secure and compliant web application readily available from a web browser by logging in to, www.bonescanindex.com.  In Europe, the device is CE-marked according to MDD 93/42 EEC, and is available for clinical use in Austria, Denmark, France, Germany, Ireland, Netherlands, Sweden, Switzerland, UK.

EXINI Diagnostics AB

EXINI Diagnostics AB was established in 1999 to commercialize AI methods for automated analysis of diagnostic images developed by a research group at Lund University. As a certified medical device manufacturer, EXINI has developed automated analysis platforms for cardiac, brain and bone scans. The company has always been innovative, developing web-based systems in the early 2000s. EXINIs most widely distributed platform is used to calculate the automated Bone Scan Index, which quantifies the bone tumor burden in patients with metastatic prostate cancer. This platform has been installed at about 1,000 hospitals worldwide. In 2015, EXINI was acquired by Progenics Pharmaceuticals Inc. for developing patient centric AI technologies for PSMA-targeted theranostic agents.

About Ideon Science Park

Subscribe to releases from Ideon Science Park

Subscribe to all the latest releases from Ideon Science Park by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ideon Science Park

SWEDEN ICT TAR VÅRA EKOSYSTEM UT I EUROPA - Ideon Science Park ett av Big Six17.11.2020 17:47:43 CETPressmeddelande

För att säkra Europas konkurrenskraft och nytta inom digitalisering gör EU med programmet Digital Europe en stor satsning där en del är att etablera ett nätverk med Europeiska Digitala Innovations Hubbar (EDIH). EDIHerna ska hjälpa småföretag och offentlig sektor i sin digitala transformation av processer, produkter och tjänster. Science Park-samarbetet Sweden ICT, där Ideon Science Park är en av sex science parks, är en plattform som stärker Sveriges position som ICT-nation – nu har Sweden ICT som en av femton svenska hubbar utsetts av Vinnova och Regeringskansliet att gå vidare till EU:s EDIH-urvalsprocess.

Med start igår: Ideon Coder Kids tredubblar till 300 barn och ungdomar när det nu går digitalt och samarbetar med fritidshem och skolor28.10.2020 09:03:08 CETPressmeddelande

Sedan 2017 arrangerar Ideon Science Park det populära Ideon Coder Kids på höstlovet. Hittills har det varit en hel dag med programmeringsaktiviteter för såväl nybörjare som mer erfarna kodare i åldern 8-12 år. 3 spännande nyheter för i år är att Ideon Coder Kids utökats till 3 dagar och blir digitalt, det finns för första gången ett Ideon Hackathon för ungdomar 13-15 år och projektet samarbetar i år med fritidshemmen i Lunds kommun och Staffanstorps kommun för åldersgruppen 8-10 år. Hittills är över 300 barn och ungdomar anmälda, vilket är en tredubbling jämfört med tidigare år.

Vinnarna är utsedda i Innovationstävlingen!31.8.2020 09:00:00 CESTPressmeddelande

Ideon Innovation har för andra året i rad tillsammans med samarbetspartners valt att synliggöra och ge utrymme åt nya innovatörer och främja deras tillträde till den stora marknad som Agenda 2030 innebär. Ideon Innovations innovationstävling har fokus på de globala målen och potentiella vinnare är entreprenörer med tidiga idéer som både har en stor affärspotential men också tydligt bidrar till en positiv förändring.