Exklusiv webblansering: Endast 36 flaskor!

Louis M. Martini Monte Rosso Cabernet Sauvignon

Den 20:e oktober lanserar vi det exklusiva vinet Louis M. Martini Monte Rosso Cabernet Sauvignon i en upplaga om 36 flaskor via Systembolagets webblansering. Missa inte chansen att ta del av en mycket unik smakupplevelse!

Produktfakta

Produktnamn: Louis M. Martini Monte Rosso Cabernet Sauvignon | Ursprung: Kalifornien, USA. Vingård ”Monte Rosso”, Sonoma Valley AVA | Producent: Louis M. Martini, St. Helena, Kalifornien | Druvor: 93 % Cabernet Sauvignon, 7 % Petit Verdot | Jordmån/jordart: Röd vulkanisk jord | Art.nr: 92042-01 | Pris: 659 kr | Alkoholhalt: 15,2 % | Säljs via: Systembolaget.se, webblansering.

Mer om producenten

Miljoner italienare lämnade sitt hemland i slutet av 1800-talet och begav sig till USA. En av dessa hade siktet på Kalifornien, Louis Martini. Tillsammans med sin far gjorde han sitt första kaliforniska vin några år senare. De var tidigt ute med tekniska nyheter, som temperaturkontrollerad jäsning och frostbekämpning i vingårdarna. I vinvärlden står namnet Louis M. Martini för klassiska Cabernet Sauvignonviner från Napa Valley och Sonoma.

Om du inte hinner, tipsar vi också om…

• 2012 Louis M Martini Cabernet Sauvignon, Napa Valley – Pris 219 kr, Systembolagets fasta sortiment
  • 2013 Louis M Martini Cabernet Sauvignon, Sonoma County – Pris 123 kr, Systembolagets beställningssortiment

Louis M. Martini Monte Rosso Cabernet Sauvignon
Louis M Martini-familj

Abonnera på våra pressmeddelanden.