Exotisk kryssning med upplevelser i sikte - Mauritius, Seychellerna, Madagaskar och La Reunion under samma kryssning

Få resor andas så mycket exotism som den drygt två veckor långa kryssningen med Costa Victoria till de afrikanska länderna Mauritius, Seychellerna och Madagaskar som är några av platserna där fartyget lägger till. De annorlunda stoppen har lockat flera hundra svenskar och Ving har redan tagit emot ett antal bokningar till nästa vinter.

Mahe, Seychellerna. Fotograf: Maja Rosenberg, Ving

Sedan Ving vintern 2016 började sälja Costa Cruises kryssning i den Indiska Oceanen har nästan 300 svenskar säkrat en plats på den prisvärda kryssningen som kombineras med två hotellövernattningar på Mauritius.

- Det här är en av de mest spännande resorna i hela vårt utbud. Bara under de tre stoppen på Madagaskar kan man uppleva ett djur- och växtliv som inte liknar något annat i hela världen. Dessutom ges möjlighet att upptäcka flera öar i Seychellerna samt La Reunion och Mauritius vilka var och en för sig är drömresmål för många, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Kryssningen
Turen inleds och avslutas i Port Louis, Mauritius huvudstad, som bjuder på en mix av europeisk, indisk, afrikansk och kinesisk kultur. Efter två dagar till havs anländer fartyget till Mahé på Seychellerna, där det blir ett par dagars stopp med tid att uppleva allt den vackra ön erbjuder. Sedan väntar en dag till havs innan Costa Victoria gör inte mindre än tre olika stopp på spännande Madagaskar, nämligen Nosy Be, Diego Suaraz och landets största hamnstad Tamatave.

I St Denis, huvudstaden i det franska departementet Réunion kan man strosa runt bland byggnader i både fransk, afrikansk, kinesisk och indisk stil och njuta av atmosfären. Efter två härliga veckor i Indiska oceanen seglar fartyget åter tillbaka till Mauritius. Under dagarna till havs erbjuder Costa Victoria ett härligt poolområde, spa, gym och förstås restauranger, barer och underhållning för alla.

Costa Victoria är ett medelstort fartyg med tolv däck och plats för nära 2400 passagerare. Ombord blandas internationell stil med klassisk italiensk inredning. Fartyget erbjuder faciliteter och aktiviteter för alla. Gym, löparbana, multisportplan spa, flera jacuzzier, pooler, kasino och ett generöst utbud av restauranger och barer. I Costa Victorias stora teater bjuds det på underhållning kvällstid i form av musikaler, balett, cirkusartister och mycket mera.

I Vings paketpris ingår, förutom den 14 nätter långa kryssningen med helpension ombord på fartyget, också flygresan och två hotellövernattningar på Mauritius. Även dricks är inkluderat i priset.

Läs mer om Vings kryssningar här: https://www.ving.se/kryssningar

Prisexempel:
Kryssningspaket ”Seychellerna, Madagascar, Reunion - hotellövernattning på Mauritius”- 14 dagars kryssning med fartyget Costa Victoria i utsideshytt Classic, två hotellövernattningar på Mauritius inklusive flyg med Air Mauritius från Stockholm. Avresa 5 december 2018. 31 625 kronor per person. Total reslängd 18 dagar.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.