Exotisk kryssning med upplevelser i sikte - Mauritius, Seychellerna, Madagaskar och La Reunion under samma kryssning

Få resor andas så mycket exotism som den drygt två veckor långa kryssningen med Costa Victoria till de afrikanska länderna Mauritius, Seychellerna och Madagaskar som är några av platserna där fartyget lägger till. De annorlunda stoppen har lockat flera hundra svenskar och Ving har redan tagit emot ett antal bokningar till nästa vinter.

Mahe, Seychellerna. Fotograf: Maja Rosenberg, Ving

Sedan Ving vintern 2016 började sälja Costa Cruises kryssning i den Indiska Oceanen har nästan 300 svenskar säkrat en plats på den prisvärda kryssningen som kombineras med två hotellövernattningar på Mauritius.

- Det här är en av de mest spännande resorna i hela vårt utbud. Bara under de tre stoppen på Madagaskar kan man uppleva ett djur- och växtliv som inte liknar något annat i hela världen. Dessutom ges möjlighet att upptäcka flera öar i Seychellerna samt La Reunion och Mauritius vilka var och en för sig är drömresmål för många, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Kryssningen
Turen inleds och avslutas i Port Louis, Mauritius huvudstad, som bjuder på en mix av europeisk, indisk, afrikansk och kinesisk kultur. Efter två dagar till havs anländer fartyget till Mahé på Seychellerna, där det blir ett par dagars stopp med tid att uppleva allt den vackra ön erbjuder. Sedan väntar en dag till havs innan Costa Victoria gör inte mindre än tre olika stopp på spännande Madagaskar, nämligen Nosy Be, Diego Suaraz och landets största hamnstad Tamatave.

I St Denis, huvudstaden i det franska departementet Réunion kan man strosa runt bland byggnader i både fransk, afrikansk, kinesisk och indisk stil och njuta av atmosfären. Efter två härliga veckor i Indiska oceanen seglar fartyget åter tillbaka till Mauritius. Under dagarna till havs erbjuder Costa Victoria ett härligt poolområde, spa, gym och förstås restauranger, barer och underhållning för alla.

Costa Victoria är ett medelstort fartyg med tolv däck och plats för nära 2400 passagerare. Ombord blandas internationell stil med klassisk italiensk inredning. Fartyget erbjuder faciliteter och aktiviteter för alla. Gym, löparbana, multisportplan spa, flera jacuzzier, pooler, kasino och ett generöst utbud av restauranger och barer. I Costa Victorias stora teater bjuds det på underhållning kvällstid i form av musikaler, balett, cirkusartister och mycket mera.

I Vings paketpris ingår, förutom den 14 nätter långa kryssningen med helpension ombord på fartyget, också flygresan och två hotellövernattningar på Mauritius. Även dricks är inkluderat i priset.

Läs mer om Vings kryssningar här: https://www.ving.se/kryssningar

Prisexempel:
Kryssningspaket ”Seychellerna, Madagascar, Reunion - hotellövernattning på Mauritius”- 14 dagars kryssning med fartyget Costa Victoria i utsideshytt Classic, två hotellövernattningar på Mauritius inklusive flyg med Air Mauritius från Stockholm. Avresa 5 december 2018. 31 625 kronor per person. Total reslängd 18 dagar.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa