Experis populär arbetsgivare bland unga systemvetare

Experis har utsetts till ett av årets Karriärföretag 2021 och hamnar på listan över företag som studenter på Systemvetarprogrammet anser vara mest attraktiva att få arbeta och göra karriär på.

Experis röstades nyligen in på Karriärföretagens lista över IT-företag där unga systemutvecklare helst vill jobba. Dessa så kallade Young Professionals har i stark konkurrens uppmärksammat Experis för förmågan att guida IT-medarbetare på vägen ut i, och under, arbetslivet.

- Jag ser detta som ännu ett kvitto på att våra medarbetare är nöjda och talar väl om oss och om det stöd de fått för att lyckas i sina karriärer, säger Michael Egnell, Managing Director på Experis.

Experis vill vara branschens bästa arbetsgivare. Företaget har bland annat ett kompetensutvecklande utbildningsprogram, Experis Academy, där deltagare får möjlighet att utveckla tekniska färdigheter samt mjuka förmågor som bidrar till en högre attraktivitet på arbetsmarknaden. Samtliga medarbetare har dessutom fri tillgång till en lärandeplattform med över 4500 e-utbildningar.

Om Karriärföretagens undersökning
Deltagare i omröstningen i år var totalt 2 057 studenter mellan 20 – 30 år som just nu studerar en akademisk utbildning fördelat på följande kategorier: CivilIngenjörs-studenter (567 st), Högskoleingenjörs-studenter (298 st), Ekonomistudenter (435 st), IT-studenter (448 st) och Jurist-studenter (309 st).

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

Södermalmsallén 36

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

Om Experis
Experis förflyttar sina kunder i Sverige och internationellt genom att bistå med IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande mjuka förmågor. Experis är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. www.experis.se.

Ny prognos: Rekordmånga jobbtillfällen väntas i höst15.9.2021 07:55:00 CEST | Pressmeddelande

Nu vänder det – svenska arbetsgivare tror på en kraftigt ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden ligger på hela +25 procent för det fjärde kvartalet 2021, den starkaste prognosen i Arbetsmarknadsbarometerns historia. Hotell- och restaurang är den bransch där sysselsättningen förväntas öka överlägset mest med en prognos på hela +53 procent, visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.

Arbetsgivare i Mellansverige tror på rekordmånga jobbtillfällen i höst15.9.2021 07:45:00 CEST | Pressmeddelande

Nu vänder det – Arbetsgivare i mellersta Sverige, där Södermanland, Västmanland, Värmland och Örebro län ingår, tror på en kraftigt ökad efterfrågan på arbetskraft i höst. Sysselsättningstrenden ligger på +18 procent för det fjärde kvartalet, den starkaste prognosen sedan pandemins start. Hotell- och restaurangbranschen ger en prognos på hela +53 procent, och landet som helhet har en prognos på +25 procent. Det visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.