Experis populär arbetsgivare bland unga systemvetare

Experis har utsetts till ett av årets Karriärföretag 2021 och hamnar på listan över företag som studenter på Systemvetarprogrammet anser vara mest attraktiva att få arbeta och göra karriär på.

Experis röstades nyligen in på Karriärföretagens lista över IT-företag där unga systemutvecklare helst vill jobba. Dessa så kallade Young Professionals har i stark konkurrens uppmärksammat Experis för förmågan att guida IT-medarbetare på vägen ut i, och under, arbetslivet.

- Jag ser detta som ännu ett kvitto på att våra medarbetare är nöjda och talar väl om oss och om det stöd de fått för att lyckas i sina karriärer, säger Michael Egnell, Managing Director på Experis.

Experis vill vara branschens bästa arbetsgivare. Företaget har bland annat ett kompetensutvecklande utbildningsprogram, Experis Academy, där deltagare får möjlighet att utveckla tekniska färdigheter samt mjuka förmågor som bidrar till en högre attraktivitet på arbetsmarknaden. Samtliga medarbetare har dessutom fri tillgång till en lärandeplattform med över 4500 e-utbildningar.

Om Karriärföretagens undersökning
Deltagare i omröstningen i år var totalt 2 057 studenter mellan 20 – 30 år som just nu studerar en akademisk utbildning fördelat på följande kategorier: CivilIngenjörs-studenter (567 st), Högskoleingenjörs-studenter (298 st), Ekonomistudenter (435 st), IT-studenter (448 st) och Jurist-studenter (309 st).

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43, helene.belin@manpowergroup.se

Södermalmsallén 36

0771-55 99 00http://www.manpowergroup.se

Om Experis
Experis förflyttar sina kunder i Sverige och internationellt genom att bistå med IT-kompetens, projektlösningar och managed services. I takt med att behovet av IT-kompetens ökar, hjälper vi våra kunder att utveckla sin IT-infrastruktur, applikationer, molntjänster och cybersäkerhet. Genom Experis Academy utbildar vi människor både i relevanta tekniska färdigheter och övriga avgörande mjuka förmågor. Experis är tillsammans med Manpower, Jefferson Wells och Talent Solutions en del av ManpowerGroup-koncernen. www.experis.se.

Positiv jobbprognos för sommaren i regionen10.6.2021 09:57:44 CEST | Pressmeddelande

Arbetsgivarna i mellersta Sverige (Södermanland, Västmanland, Örebro och Värmland) är fortsatt hoppfulla inför det tredje kvartalet med en sysselsättningstrend på 14 procent, en stabil siffra jämfört med förra kvartalets prognos på 13 procent. Regionen har därmed en av Sveriges starkaste jobbprognoser för sommaren. Samtliga branscher i Sverige lämnar positiva prognoser. Det visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.