Expressen

Expressen Premium vann prestigefullt INMA-pris

Dela

Expressen Premium tog hem förstapriset i den prestigefyllda tävlingen INMA Global Media Awards. Den digitala prenumerationstjänsten ökade under det första året från 0 till 70 000 prenumeranter.

Expressen Premium har på rekordtid blivit en stark digital prenumerationstjänst. Några av de uppskattade Premiumtexterna 
 är Expressens granskning ”Fruimporten” om unga kvinnor som ”importeras” till Sverige, Magda Gads rapportering om talibanerna  i Afghanistan och reportaget om den växande frikyrkan Hillsong.
Expressen Premium har på rekordtid blivit en stark digital prenumerationstjänst. Några av de uppskattade Premiumtexterna är Expressens granskning ”Fruimporten” om unga kvinnor som ”importeras” till Sverige, Magda Gads rapportering om talibanerna i Afghanistan och reportaget om den växande frikyrkan Hillsong.

I dagsläget har Expressen kommit upp till 90 000 digitala, betalande prenumeranter.

– Vår satsning på digitala prenumerationer startade sent, men vi är ikapp och förbi konkurrensen genom målmedvetet och modigt arbete av redaktion, analys- och utvecklingsavdelning. Och vi har bara börjat, säger Klas Granström, chefredaktör och ansvarig utgivare på Expressen.

Varje år uppmärksammar International News Media Association, INMA, mediebolag som engagerar sin publik. Expressen Premium segrade i kategorin ”Best new digital subscription initiative or concept”. I år nominerades 173 finalister i 15 olika kategorier.

Tävlingsjuryn tog fasta på att Expressen på kort tid lyckats locka många läsare tack vare ett gott samarbete mellan olika delar i verksamheten. Även Johanna Odlander, chef för Expressen Premium, lyfter fram det moderna arbetssättet mellan tidningens olika kompetenser.

– Vi har lyckats tack vare ett otroligt teamwork och det är kul att det uppmärksammas! Att det gått så pass bra visar också att läsarna är beredda att betala för kvalitetsjournalistik. Det är det verkligt glädjande med priset, för då kan vi göra journalistik även i framtiden, säger hon.


FAKTA EXPRESSEN PREMIUM

Expressen Premium är en digital prenumerationstjänst med tillgång till alla låsta artiklar, erbjudanden, hela Expressens e-tidning varje dag samt en rad livsstilsmagasin digitalt. Premium kostar 69 kronor per månad. Första månaden är alltid gratis.

Nyckelord

Kontakter

Johanna Odlander, chef Expressen Premium, 073-633 79 13, johanna.odlander@expressen.se

Bilder

Expressen Premium har på rekordtid blivit en stark digital prenumerationstjänst. Några av de uppskattade Premiumtexterna 
 är Expressens granskning ”Fruimporten” om unga kvinnor som ”importeras” till Sverige, Magda Gads rapportering om talibanerna  i Afghanistan och reportaget om den växande frikyrkan Hillsong.
Expressen Premium har på rekordtid blivit en stark digital prenumerationstjänst. Några av de uppskattade Premiumtexterna är Expressens granskning ”Fruimporten” om unga kvinnor som ”importeras” till Sverige, Magda Gads rapportering om talibanerna i Afghanistan och reportaget om den växande frikyrkan Hillsong.
Ladda ned bild
Johanna Odlander, chef för Expressen Premium. Foto: Olle Sporrong
Johanna Odlander, chef för Expressen Premium. Foto: Olle Sporrong
Ladda ned bild
Klas Granström, chefredaktör och ansvarig utgivare för Expressen. Foto: Olle Sporring
Klas Granström, chefredaktör och ansvarig utgivare för Expressen. Foto: Olle Sporring
Ladda ned bild

Om

Expressen
Expressen
Gjörwellsgatan 30
105 16 Stockholm

08-738 30 00http://www.expressen.se

Expressen är ett ledande mediehus i alla kanaler. Med redaktioner i Stockholm, Göteborg och Malmö rapporterar vi dygnet runt i mobil, sajt, tv, sociala medier och den tryckta tidningen.

Vår prisbelönta journalistik roar, oroar och förargar. Precis som den har gjort sedan starten 1944.

Följ Expressen

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Expressen

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum