Extra ekonomisk trygghet för Ecsters kunder

Nu får kunder som tecknar lån eller kontokredit extra ekonomisk trygghet i form av Låneskydd och Betalskydd, kostnadsfritt i två månader.

Sedan starten 2016 har Ecster gett konsumenter möjlighet att betala allt från små vardagsköp till stora drömprojekt, med ambitionen att skapa bättre köpupplevelser och bidra till en mer hållbar handel för både konsumenter och företag.

Låneskydd och Betalskydd hjälper den som inte klarar av kostnaderna för sitt lån eller sin kontokredit, till följd av en oförutsedd händelse som arbetslöshet, sjukdom eller olycksfall. Skyddet gäller alla lån och kontokrediter som tecknas från och med 16 juni 2020.

– Vi är glada över att kunna erbjuda det här skyddet för våra kunder. Att ha en trygg ekonomi är alltid viktigt, vilket blir extra tydligt i dessa tider då fler riskerar att drabbas av betalningssvårigheter. För oss är det viktigt med en sund kreditgivning, men oförutsedda livshändelser går tyvärr inte att skydda sig mot. Med Låneskydd och Betalskydd blir det åtminstone enklare att hantera den ekonomiska påfrestningen, säger Sanna K Augustsson, vd för Ecster.

Låneskydd och Betalskydd erbjuds i samarbete med försäkringsbolaget BNP Paribas Cardif och är kostnadsfritt i två månader, under förutsättning att kunden uppfyller teckningskraven. Efter provperioden löper försäkringarna ut om kunden inte aktivt väljer att förlänga skyddet.

I korthet:

Låneskydd. För kunder som tar lån för till exempel båt eller husbil, eller privatlån. Ersätter räntekostnad, amortering och administrativa avgifter kopplade till lån hos Ecster med upp till 15 000 kronor i månaden vid sjukdom eller arbetslöshet.

Betalskydd. För kunder som har kontokredit hos Ecster, via kreditkort eller delbetalning. Ersätter din nyttjade kontokredit med upp till 7 000 kronor per månad vid sjukdom eller arbetslöshet.

Både Låneskydd och Betalskydd gäller under förutsättning att kunden uppfyller teckningskraven.

Se fillmen om Låneskydd och Betalskydd

Ecster, erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter. Ecster AB är ett dotterbolag i Handelsbankenkoncernen.