Faktaspäckat om Göteborgsregionens näringsliv

Bevakar du Göteborgsregionens näringsliv som journalist? Då kan du ha stor nytta av årets upplaga av Business Region Göteborgs rapport Fakta & Statistik. I rapporten ger vi en tydlig bild av hur Göteborgsregionen utvecklas ekonomiskt.

Fakta & Statistik är ett bra underlag för att analysera både fördelar och utmaningar för Göteborgsregionen. Rapporten finns även på engelska och Business Region Göteborg använder den som en service till företag och företagare som överväger etableringar och investeringar. Den delas bland annat ut på mässor och seminarier där Business Region Göteborg möter internationella investerare.

Men rapporten kan också användas som faktaunderlag för journalistik och som en källa till idéer för nyhetsinslag och reportage.

Fakta & Statistik 2016 kan hämtas här: www.businessregion.se/sv/nyhetsrum/publikationer

Vill du ha den i tryckt form går det bra att beställa den från jessica.humleklo@businessregion.se

Frågor om Fakta & Statistik kan ställas till Henrik Einarsson, etableringschef vid Business Region Göteborg, henrik.einarsson@businessregion.se, 031-367 61 27.

+46 (0)31-367 61 49https://www.businessregiongoteborg.se/sv/

Inbjudan: Nya uppfinnare i lokalen där SKF grundades27.9.2017 15:14Pressmeddelande

Välkommen till lokalerna där svensk industrihistoria skrevs och entreprenörskap sitter i de gamla tegelväggarna. I byggnaden B13 i Gamlestadens Fabriker startade ingenjören Sven Wingquist tillverkning av sin banbrytande uppfinning det sfäriska kullagret. Det blev grunden till världsföretaget SKF. Nu blir exakt samma lokal en inspirerande mötesplats för entreprenörer med helt nya affärsidéer – de som skapar framtidens innovationer och jobb.