Faktaspäckat om Göteborgsregionens näringsliv

Bevakar du Göteborgsregionens näringsliv som journalist? Då kan du ha stor nytta av årets upplaga av Business Region Göteborgs rapport Fakta & Statistik. I rapporten ger vi en tydlig bild av hur Göteborgsregionen utvecklas ekonomiskt.

Fakta & Statistik är ett bra underlag för att analysera både fördelar och utmaningar för Göteborgsregionen. Rapporten finns även på engelska och Business Region Göteborg använder den som en service till företag och företagare som överväger etableringar och investeringar. Den delas bland annat ut på mässor och seminarier där Business Region Göteborg möter internationella investerare.

Men rapporten kan också användas som faktaunderlag för journalistik och som en källa till idéer för nyhetsinslag och reportage.

Fakta & Statistik 2016 kan hämtas här: www.businessregion.se/sv/nyhetsrum/publikationer

Vill du ha den i tryckt form går det bra att beställa den från jessica.humleklo@businessregion.se

Frågor om Fakta & Statistik kan ställas till Henrik Einarsson, etableringschef vid Business Region Göteborg, henrik.einarsson@businessregion.se, 031-367 61 27.

+46 (0)31-367 61 49https://www.businessregiongoteborg.se/sv/

Pressinbjudan: Har konjunkturen nått toppen i Göteborg?7.12.2017 10:16Pressinbjudan

Har högkonjunkturen nått toppen, eller blir det ännu hetare 2018? Hur kan oron på bostadsmarknaden påverka näringslivet? Hur utvecklas arbetslösheten? Dessa och många andra frågor om Göteborgsregionens ekonomiska läge besvaras vid Business Region Göteborgs konjunkturseminarium 8 december. Media är välkomna att följa seminariet och ställa frågor till Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker vid Business Region Göteborg.