Fallolycka på Moelven Edanesågen AB

En medarbetare blev i eftermiddag förd till sjukhus med ambulanshelikopter efter en fallolycka på Moelven Edanesågen AB. Olyckan skedde inne i såghuset.

Den skadade fick första hjälpen av kollegor innan han blev hämtad av ambulans, och sedan vidare med ambulanshelikopter. Tillståndet för den skadade medarbetaren är inte känt.

- Vi är naturligtvis starkt påverkade av vad som har hänt och hoppas på det bästa för vår medarbetare. Vi kan i nuläget inte säga så mycket om händelseförloppet, utan behöver ta reda på mer, säger Bjarne Hønningstad, divisionschef i Moelven Wood.

Olyckan är anmäld till polisen och arbetsmiljöverket.

Moelven uppdaterar med mer information när vi vet mer.

Bjarne Hønningstad
Divisionschef Wood