Fansen kan sätta färg på Sportbladets bakgrund i Unibets nya kampanj
Efter en vår i väntans tider har den uppskjutna Allsvenskan i fotboll nu haft premiär. Och Unibet, som är ny huvudsponsor för både Allsvenskan och Superettan, slår på stora trumman för att markera sitt nya partnerskap. I samband med detta har Schibsted Tailor Made Solutions skapat ett unikt sätt för användarna att själva välja hur såväl bakgrunden som Unibets annonser ser ut på Sportbladet.
I toppen av Sportbladets startsida ges användarna möjlighet att ”bekänna färg” och välja sin klubb. Resultatet blir att klubben, dess färger och emblem tillsammans med Unibet speglas i annonsutrymmet runt och bakom det rosa Sportbladet. Dessutom ges fansen möjlighet att rösta på sin klubb hos Unibet – för att ta del av 20 miljoner kronor som bolaget skänker till klubbarna.
– Vi delar supportrarnas kärlek till Allsvenskan, supportrarna är den viktigaste delen i upplevelsen av ligan och fotbollen. Vårt koncept “Hemmakänsla” handlar om att supportrarna ska känna att vår kommunikation är “av supportrar, för supportrar”. I Unibets DNA ligger också att testa nya saker och vara kreativa, något som Schibsteds lösning i Sportbladets kontext möjliggör på ett klockrent sätt för oss, genom att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.
Konceptet är skapat av Schibsteds kreativa avdelning Tailor Made Solutions, som skapar skräddarsydda lösningar och innehållskoncept för annonsörer. I det här fallet tillsammans med Unibet, mediebyrån AdOn och reklambyrån Passion Lab.
– Ett väldigt kul projekt som startade från en tydlig brief med stort fokus på "hemmakänsla". Vi landade i en riktigt bra idé med fotbollspubliken i centrum, där supportrar och klubbar tillsammans med Unibet låter det egna laget ta över bakom det rosa Sportbladet. En idé som kunde förverkligas i samarbete med en modig kund och ett fantastiskt jobb av teamen på båda sidor, säger Fredrik Coldén, Integration Specialist på Schibsted Tailor Made Solutions.
För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales på Schibsted Tailor Made Solutions. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.tjulin@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum