Schibsted

Fansen kan sätta färg på Sportbladets bakgrund i Unibets nya kampanj

Dela
Lagom till den allsvenska premiären kan alla fans nu låta sitt favoritlag färga Sportbladets bakgrund – med både klubbens färger och emblem som en integrerad del av sajten. En lösning utvecklad av Schibsted Tailor Made Solutions tillsammans med Unibet. ”Ett klockrent sätt för oss att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas”, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.
Schibsted Tailor Made Solutions låter supportrarnas egna lag ta över bakom det rosa Sportbladet. Ett samarbete med Unibet lagom till att Allsvenskan dragit igång igen.
Schibsted Tailor Made Solutions låter supportrarnas egna lag ta över bakom det rosa Sportbladet. Ett samarbete med Unibet lagom till att Allsvenskan dragit igång igen.

Efter en vår i väntans tider har den uppskjutna Allsvenskan i fotboll nu haft premiär. Och Unibet, som är ny huvudsponsor för både Allsvenskan och Superettan, slår på stora trumman för att markera sitt nya partnerskap. I samband med detta har Schibsted Tailor Made Solutions skapat ett unikt sätt för användarna att själva välja hur såväl bakgrunden som Unibets annonser ser ut på Sportbladet.

I toppen av Sportbladets startsida ges användarna möjlighet att ”bekänna färg” och välja sin klubb. Resultatet blir att klubben, dess färger och emblem tillsammans med Unibet speglas i annonsutrymmet runt och bakom det rosa Sportbladet. Dessutom ges fansen möjlighet att rösta på sin klubb hos Unibet – för att ta del av 20 miljoner kronor som bolaget skänker till klubbarna.

– Vi delar supportrarnas kärlek till Allsvenskan, supportrarna är den viktigaste delen i upplevelsen av ligan och fotbollen. Vårt koncept “Hemmakänsla” handlar om att supportrarna ska känna att vår kommunikation är “av supportrar, för supportrar”. I Unibets DNA ligger också att testa nya saker och vara kreativa, något som Schibsteds lösning i Sportbladets kontext möjliggör på ett klockrent sätt för oss, genom att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.

Konceptet är skapat av Schibsteds kreativa avdelning Tailor Made Solutions, som skapar skräddarsydda lösningar och innehållskoncept för annonsörer. I det här fallet tillsammans med Unibet, mediebyrån AdOn och reklambyrån Passion Lab.

– Ett väldigt kul projekt som startade från en tydlig brief med stort fokus på "hemmakänsla". Vi landade i en riktigt bra idé med fotbollspubliken i centrum, där supportrar och klubbar tillsammans med Unibet låter det egna laget ta över bakom det rosa Sportbladet. En idé som kunde förverkligas i samarbete med en modig kund och ett fantastiskt jobb av teamen på båda sidor, säger Fredrik Coldén, Integration Specialist på Schibsted Tailor Made Solutions.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Lotta Tjulin Thörnqvist, Head of Creative Sales på Schibsted Tailor Made Solutions. Tel: 070-386 24 97. E-post: lotta.tjulin@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Schibsted Tailor Made Solutions låter supportrarnas egna lag ta över bakom det rosa Sportbladet. Ett samarbete med Unibet lagom till att Allsvenskan dragit igång igen.
Schibsted Tailor Made Solutions låter supportrarnas egna lag ta över bakom det rosa Sportbladet. Ett samarbete med Unibet lagom till att Allsvenskan dragit igång igen.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye