Fastighetsägarna GFR gör satsning på område medlem och marknad

Fastighetsägarna GFR värvar Freja Bramsen som chef för en helt nyinrättad avdelning inom medlem och marknad. Rekryteringen är ett led i att stärka medlemserbjudandet och organisationens varumärke. Freja tillträder den 1 augusti och kommer närmast från HSB Göteborg.

Bild: HSB

Freja kommer närmast från HSB Göteborg och rollen som verksamhetschef inom administrativ förvaltning. Hon har tidigare också varit hållbarhetschef och marknadschef på HSB Göteborg. Dessförinnan var hon kommunikationschef på Västsvenska Handelskammaren. Hon har även en bakgrund som kommunikationskonsult från JKL och Diplomat Communications.

- Vi som medlemsorganisation måste anpassa oss till den omvärld vi befinner oss i, med en pågående branschkonsolidering och ökad konkurrens. Freja har helt rätt bakgrund och personlighet för att ta sig an uppdraget att stärka Fastighetsägarnas medlemserbjudande och varumärke, säger Rikard Ljunggren, vd för Fastighetsägarna GFR.

Hennes uppdrag blir att leda utvecklingen av erbjudande och kommunikation till medlemmarna för att göra det självklart för alla som äger fastigheter, oavsett storlek och huvudman, att vara medlem i Fastighetsägarna. Freja kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till vd.

- Jag ser verkligen fram emot att börja på Fastighetsägarna GFR. Jag har ett bra intryck av organisationen, älskar branschen och drivs av utmaningen att utveckla medlemskapet framåt och skapa ännu mer synlighet för vårt erbjudande och medlemmarnas frågor. Att vara fastighetsägare, liten som stor, är enormt utmanande och blir inte enklare. Här tror jag vi som organisation kan bidra mycket, säger Freja Bramsen, tillträdande chef för medlem och marknad på Fastighetsägarna GFR.

Freja Bramsen tillträder tjänsten som chef för den nyinrättade avdelningen medlem och marknad på Fastighetsägarna GFR den 1 augusti.

Fastighetsägarna vill minska konflikterna i utsatta områden20.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

I december 2021 presenterade Fastighetsägarna GFR rapporten "Så skapar vi socialt välmående bostadsområden." Framtagandet var ett branschinitiativ som syftade till att metodutveckla det trygghetsskapande och brottsförebyggande arbetet. Nu initieras ett uppföljande arbete tillsammans med experten Maria Wallin, för att ge fastighetsägare verktyg att bedöma konfliktlägen, öka säkerheten och bygga motkraft genom grannskap.

Mötesplatsen för byggande och utveckling i Jönköping19.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Jönköpingsdagen 25 april är en mötesplats som fokuserar på Jönköpings framtida utveckling och belyser områden som påverkar byggande, tillväxt och investeringar. Dagen vänder sig till fastighetsägare, byggentreprenörer, konsulter, arkitekter, politiker och tjänstemän med flera som är engagerade i hur Jönköping ska utvecklas. Jönköpingsdagen körs nu för tredje gången och är en mötesplats för näringsliv och kommun, vi lyssnar på intressant föreläsare och får chans att mingla och nätverka.

Mer behövs för fungerande social bostadspolitik30.3.2022 13:04:59 CEST | Pressmeddelande

Uppdraget till regeringens utredare av den sociala bostadspolitiken har varit alltför snävt. Det innebär att förslagen från utredningen inte räcker till för dem som står längst från bostadsmarknaden. Regeringen behöver därför ta vara på utredarens uppmaning att utreda den sociala bostadspolitiken ytterligare. Det nya bostadspolitiska mål och det ambitiösa ramverk för analys och ansvarsfördelning mellan stat och kommun som utredaren föreslår får gärna tjäna som utgångspunkt. Förslaget om nya regler för vilka krav som får ställas på hyresgäster riskerar emellertid att försämra ett fungerande system och bör därför läggas i papperskorgen.