Fastighetsägarna GFR gör satsning på område medlem och marknad

Fastighetsägarna GFR värvar Freja Bramsen som chef för en helt nyinrättad avdelning inom medlem och marknad. Rekryteringen är ett led i att stärka medlemserbjudandet och organisationens varumärke. Freja tillträder den 1 augusti och kommer närmast från HSB Göteborg.

Bild: HSB

Freja kommer närmast från HSB Göteborg och rollen som verksamhetschef inom administrativ förvaltning. Hon har tidigare också varit hållbarhetschef och marknadschef på HSB Göteborg. Dessförinnan var hon kommunikationschef på Västsvenska Handelskammaren. Hon har även en bakgrund som kommunikationskonsult från JKL och Diplomat Communications.

- Vi som medlemsorganisation måste anpassa oss till den omvärld vi befinner oss i, med en pågående branschkonsolidering och ökad konkurrens. Freja har helt rätt bakgrund och personlighet för att ta sig an uppdraget att stärka Fastighetsägarnas medlemserbjudande och varumärke, säger Rikard Ljunggren, vd för Fastighetsägarna GFR.

Hennes uppdrag blir att leda utvecklingen av erbjudande och kommunikation till medlemmarna för att göra det självklart för alla som äger fastigheter, oavsett storlek och huvudman, att vara medlem i Fastighetsägarna. Freja kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till vd.

- Jag ser verkligen fram emot att börja på Fastighetsägarna GFR. Jag har ett bra intryck av organisationen, älskar branschen och drivs av utmaningen att utveckla medlemskapet framåt och skapa ännu mer synlighet för vårt erbjudande och medlemmarnas frågor. Att vara fastighetsägare, liten som stor, är enormt utmanande och blir inte enklare. Här tror jag vi som organisation kan bidra mycket, säger Freja Bramsen, tillträdande chef för medlem och marknad på Fastighetsägarna GFR.

Freja Bramsen tillträder tjänsten som chef för den nyinrättade avdelningen medlem och marknad på Fastighetsägarna GFR den 1 augusti.

2021 ett viktigt återhämtningsår för landets stadskärnor4.10.2022 11:00:00 CEST | Pressmeddelande

Omsättningen ökade med 10 procent i stadskärnorna under 2021. Fyra av fem besökare kom tillbaka efter pandemin. Allra mest ökade omsättningen i storstäderna. Småstäderna ökade minst, men är samtidigt den enda stadskärnegrupp som är uppe i en omsättning som är högre än före pandemin. Detta visar årets rapport Cityindex Sverige, ett samarbete mellan Fastighetsägarna och HUI Research.

Större hyresjusteringar nödvändiga för att möta de ökade kostnaderna3.10.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

De årliga hyresförhandlingarna för 2023 års allmänna hyresjusteringar inleds nu runt om i landet. Kraftigt ökade räntor och förvaltningskostnader slår hårt mot fastighetsbranschen vilket avspeglas i Fastighetsägarna MittNords yrkanden. "För att fastighetsföretagen ska kunna hantera de kraftigt ökade kostnaderna behövs betydligt större hyresjusteringar 2023", säger Lisa Hjelm, näringspolitisk chef på Fastighetsägarna MittNord.