Fastighetsägarna stärker verksamheten i Värmland

Fastighetsägarna GFR stärker verksamheten i Värmland genom rekryteringen av Sanna Andersson och Håkan Fallqvist till kontoret i Karlstad.

Sanna Andersson kommer senast från Visit Karlstad där hon arbetat med att utveckla Karlstad som mötesdestination. Hon har också arbetat med bland annat universitetssamverkan på kommunledningskontoret i Karlstad. På Fastighetsägarna efterträder hon Maria Frisk i rollen som näringspolitiskt ansvarig.

-  Det känns fantastiskt roligt att få ta mig an rollen som näringspolitiskt ansvarig i Värmland. Fastighetsbranschen är en viktig aktör i många olika sammanhang. Jag ser fram emot att stötta våra medlemmar och arbeta tätt tillsammans med kommuner och övriga näringslivet för att bidra till en positiv utveckling i hela regionen, säger Sanna Andersson.

Håkan Fallqvist kommer arbeta som fastighetskonsult. I rollen ingår bland annat att företräda Fastighetsägarnas förhandlingskunder i förhandlingar med Hyresgästföreningen. Håkan kommer från en anställning på Samhällsbyggnadsbolaget (SBB) där han arbetade med fastighetsförvaltning.

-  Jag ser fram emot att ta ett nytt steg i fastighetsbranschen som fastighetskonsult. Det känns riktigt inspirerande att få arbeta i ett nära samarbete med våra fastighetsägare för en bra fastighetsutveckling i länet, säger Håkan Fallqvist.

Vi önskar båda varmt välkomna till Fastighetsägarna!

David BjörnbergOmvärldsanalytiker Fastighetsägarna GFR

Fastighetsägarna GFR: Västra Götalands län, Värmlands län, Hallands län, Jönköpings län, Kalmar län och västra Östergötlands län.

Tel:031-755 33 03david.bjornberg@fastighetsagarna.se

Fler fastighetsföretag kritiska till kommunens centrumarbete12.5.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det har blivit tuffare att bedriva ett fastighetsföretag i Karlstad. Det visar undersökningen Fastighetsföretagarklimatet från Fastighetsägarna. I Karlstad har index sjunkit och är nu nere på sin lägsta nivå hittills. Kommunen ligger dock fortfarande något över snittet för de undersökta kommunerna. Sedan föregående undersökning har stödet för kommunens centrumarbete minskat kraftigt.

Bottenvåningarnas betydelse i framtidens stad27.4.2021 07:46:12 CEST | Pressmeddelande

”Levande bottenvåningar – dröm och realitet” är en ny rapport från Fastighetsägarna Stockholm som beskriver vad verksamheter i bottenvåningar betyder för en attraktiv stad. Den visar också vilka förändringar som sker i innehållet i bottenvåningarna och diskuterar förutsättningarna för en levande stad framöver. För att lyckas med omställningen som bottenvåningarna nu står inför bör kommunerna ta fram en stadslivspolicy istället för en handelspolicy menar Helena Olsson, chef för stadsutveckling på Fastighetsägarna Stockholm.