Fastighetsägarna stärker verksamheten i Värmland

Fastighetsägarna GFR stärker verksamheten i Värmland genom rekryteringen av Sanna Andersson och Håkan Fallqvist till kontoret i Karlstad.

Sanna Andersson kommer senast från Visit Karlstad där hon arbetat med att utveckla Karlstad som mötesdestination. Hon har också arbetat med bland annat universitetssamverkan på kommunledningskontoret i Karlstad. På Fastighetsägarna efterträder hon Maria Frisk i rollen som näringspolitiskt ansvarig.

-  Det känns fantastiskt roligt att få ta mig an rollen som näringspolitiskt ansvarig i Värmland. Fastighetsbranschen är en viktig aktör i många olika sammanhang. Jag ser fram emot att stötta våra medlemmar och arbeta tätt tillsammans med kommuner och övriga näringslivet för att bidra till en positiv utveckling i hela regionen, säger Sanna Andersson.

Håkan Fallqvist kommer arbeta som fastighetskonsult. I rollen ingår bland annat att företräda Fastighetsägarnas förhandlingskunder i förhandlingar med Hyresgästföreningen. Håkan kommer från en anställning på Samhällsbyggnadsbolaget (SBB) där han arbetade med fastighetsförvaltning.

-  Jag ser fram emot att ta ett nytt steg i fastighetsbranschen som fastighetskonsult. Det känns riktigt inspirerande att få arbeta i ett nära samarbete med våra fastighetsägare för en bra fastighetsutveckling i länet, säger Håkan Fallqvist.

Vi önskar båda varmt välkomna till Fastighetsägarna!

David BjörnbergOmvärldsanalytiker Fastighetsägarna GFR

Fastighetsägarna GFR: Västra Götalands län, Värmlands län, Hallands län, Jönköpings län, Kalmar län och västra Östergötlands län.

Tel:031-755 33 03david.bjornberg@fastighetsagarna.se