BelysningsbranschenBelysningsbranschen

Fastighetsbolaget som lyckas där många andra misslyckas. Om innovativt tänkande och ny teknik för brukarnas bästa

Humanas fastighetschef Kristoffer Andersson medverkar i nylanserade Belysningspodden och berättar om sin syn på hur man med innovativ teknik kan skapa byggnader och miljöer som bidrar till välbefinnande och trivsel för brukarnas bästa.

Vi får, bland mycket annat, höra Kristoffer Andersson berätta om erfarenheterna från Humanas prisbelönta äldreboende i Gävle. Hur man lyckas ro hem ett byggprojekt så att resultatet blir som man tänkt sig från början, både budgetmässigt och i övrigt. Och varför han vågade satsa på innovativa belysningslösningar med dynamiskt ljus i en miljö där belysning ofta behandlas ganska slentrianmässigt.

Avsnittet med Kristoffer Andersson är det fjärde i Belysningspodden där Belysningsbranschens VD Mikael Castanius samtalar med gäster om belysningens betydelse och möjligheter.

Tidigare avsnitt av Belysningspodden:

Avsnitt 1 - Hur ljussätter man en lyxkrog som Restaurant Frantzén? Med Svenska Ljuspriset-vinnaren, ljusdesigner Sofie Bamberg.

Avsnitt 2 - Vad innebär revolutionen med AI för ljusdesignbranschen? Med Johan Röklander, ordförande i branschorganisationen Svensk Ljusdesigner

Avsnitt 3 - Om historiska milstolpar - från glödlampan till dagens LED-belysning. Med Magnus Frantzell, Belysningsbranschens tidigare VD under fyra decennier

Kristoffer Andersson, fastighetschef på Humana

Belysningsbranschen

Belysningsbranschen är huvudorganisation för Sveriges tillverkare och importör av ljuskällor, belysningsarmaturer och komponenter. Vi har som verksamhetsmål att skapa intresse, sprida kunskap och verka för ökad kvalitet på belysning i den offentliga miljön.

Följ Belysningsbranschen

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Belysningsbranschen

Tävlingsinbjudan: Välkommen att tävla om 2018 års bästa ljusprojekt28.11.2018 07:38:00 CETPressmeddelande

Belysning erbjuder nästan gränslösa möjligheter att påverka rummets och miljöns gestaltning. I Sverige finns en hög nivå av kunskap inom området ljus och vi har många duktiga människor som arbetar professionellt med ljusplanering. Detta vill tävlingsarrangörerna uppmärksamma genom att nu bjuda in projekt till tävlingen om Sveriges bästa ljusprojekt, färdigställt under 2018.