Fastigopriset 2020 till Gotlandshem

Årets Fastigopris premierar Gotlandshem för sitt enastående arbete med strategiskt och föredömligt arbete inom lönebildning.

Elisabeth Kalkhäll, vd och Jenny Guteäng, hr-ansvarig, båda på Gotlandshem är mycket stolta över sitt fina pris.

Juryns motivering lyder:
Gotlandshem har med två års målmedvetet arbete skapat en lönemodell som bidrar till motivation, lärande och utveckling hos alla medarbetare. Tydliga lönekriterier som har sin grund i företagets verksamhet och som är i samklang med styrande kollektivavtal möjliggör individuell och differentierad lönesättning för alla yrkesroller i hela verksamheten.

–Det känns fantastiskt att få ett så fint erkännande. Vår lönepolicy och de kriterier som styr den egna löneutvecklingen är resultatet av många medarbetares engagemang och arbete. Självklart tycker jag att alla som varit involverade nu ska känna sig lite extra stolta, säger Jenny Guteäng som är HR-ansvarig på Gotlandshem.

Fastigo är experter på fastighetsbranschens förutsättningar och står i ständig kontakt med branschens arbetsgivare. Fastigo vet vad som behövs för att utveckla branschens hr-arbete, och delar med varm hand ut Fastigopriset till de arbetsgivare som utmärker sig på området.

– Bra arbetsgivare som arbetar systematiskt med personalfrågor ska hyllas. Gotlandshems resa mot individuell lönesättning för hela personalstyrkan är föredömlig i målmedvetenhet, tydlighet och genomförande, säger Mona Finnström, vd på Fastigo.

I år delar Fastigo ut priset som för 11:e gången. För vinnarna är priset en bekräftelse på ett genomtänkt och bra arbete med hr-frågor. Priset består förutom av äran av en skulptur av glaskonstnären Leif Ahrle.

För mer information kontakta Fastigos vd Mona Finnström, 070-676 69 22 eller HR-ansvarig Gotlandshem, Jenny Guteäng, 0498-203918.