Fastigopriset 2021 till SBC

Årets Fastigopris premierar SBC, Sveriges Bostadsrättscentrum AB, för hur de utvecklat sina arbetsmetoder under pandemin, metoder som tas med in i framtiden.
Petra Schneider, SBA

Årets Fastigopris premierar SBC, Sveriges Bostadsrättscentrum AB, för hur de utvecklat sina arbetsmetoder under pandemin, metoder som tas med in i framtiden.

Juryns motivering lyder:

Genom en egen app, podd och en digital roadshow har SBC skapat förutsättningar för ökad samhörighet och kunskapsöverföring såväl under pandemin som i sin framtida verksamhet. SBC har på ett föredömligt sätt låtit modern teknik interagera med mänskliga behov.

– Det är fantastiskt att få ett så fint erkännande. Det känns väldigt bra att vi har lyckats med att behålla engagemanget och kreativiteten och fortsatt kunna driva utvecklingen i vårt bolag, trots den på så många sätt utmanande tid vi alla gått igenom. Extra roligt är det att medarbetare på SBC bidragit med så mycket fina idéer kring hur vi kan skapa kommunikationsvägar som når ut brett samtidigt som det bidrar till att våra medarbetare kan känna stolthet både över sig själva och över SBC som arbetsgivare och bolag, säger Petra Schneider, Chef HR & Intern Kommunikation på SBC.

Fastigo är experter på fastighetsbranschens förutsättningar och står i ständig kontakt med branschens arbetsgivare. Fastigo vet vad som behövs för att utveckla branschens hr-arbete, och delar med varm hand ut Fastigopriset till de arbetsgivare som utmärker sig på området.

– Fastigo vill lyfta fram arbetsgivare som arbetar långsiktigt och systematiskt med personalfrågor. SBC har under en exceptionell tid gjort en progressiv resa. De agerade i stället för att vänta, och effekterna kommer att leva kvar även när pandemin är över, säger Mona Finnström, vd på Fastigo.

I år delar Fastigo ut priset som för 12:e gången. För vinnarna är priset en bekräftelse på ett genomtänkt och bra arbete med hr-frågor.

Mona Finnström, Fastigo, 070-676 69 22, eller

Petra Schneider på SBC, 070-698 42 73, eller