Felix Sandström utlånas till Allsvensk klubb

Brynäs IF lånar ut målvakten Felix Sandström till klubben IK Oskarshamn som spelar i Hockeyallsvenskan.

-Det är positivt, nu är Felix tillbaka efter en skadeperiod och den här utlåningen innebär att han snabbt får speltid i bra matcher efter sin relativt långa frånvaro. Utlåningen är avtalad i första hand fram till den 15/2 då säsongens transferfönster stänger, berättar Stefan Bengtzén, sportchef Brynäs IF.

Brynäs IF är en anrik förening som bildades 1912. Vi har många medlemmar och supporters över hela Sverige och vårt varumärke är välkänt. Brynäs IF har en gedigen historia som vi vill värna om samtidigt som vi alltid blickar framåt och ser alla möjligheter som finns med vår fina Gavlerinken Arena.

Vid sidan av den sportslige verksamheten bedriver även Brynäs IF den sociala verksamheten En bra start, som arbetar för att fler barn och unga ska få en bra start i livet.